Můžete, prosím, trochu rozvést odpověď na předchozí otázku? (Co Vám na archivu přijde nedostatečné)
Values |
Categories |
N |
- nepřehledné a pomalé vyhledávání (není uživatelsky přívětivé)- špatná možnost procházení výzkumů (podle roku pořízení, podle klíčových slov, atp., samotná kategorizace výzkumů v archivu je spíše nefunkční)- Při práci s archivními daty je vyhledávání klí |
|
1 |
|
... |
|
1 |
|
Ano, ne vždy se mi podaří dohledat potřebné proměnné, resp. mi je nedohledá , byť vím, že dle znění otázek v datových souborech jsou. |
|
1 |
|
Aplikace je poměrně funkční. Bohužel designovou stránku databáze vidím jako předpotopní. Vazializace kategorií dat připomíná winrar nebo programy z devadesátek. Jako hlavní problém však vidím malé písmo, které mi i v mladých letech dělá problém luštit. St |
|
1 |
|
Archiv by samozřejmě mohl být i modernější, co se týče možností datové vizualizace a sdílení dat - někdy stačí relevantní informaci umět vyhledat a pak by z ní mohlo benefitovat více lidí - např. i ve formě sdílení grafů, apod.. |
|
1 |
|
Byl problém se k datům dostat. Rozbalení dat pouze přes ikonu malé diskety v rohu, nebylo vůbec intuitivní a pro prvouživatele nebo někoho, kdo nebyl s databází delší dobu v kontaktu to může znamenat poměrně časově náročný problém. |
|
1 |
|
Delší dobu jsem nyní nepoužil, ale dříve bylo dost obtížné najít téma/otázku. Nepřehlednost. |
|
1 |
|
Design katalogu je zastaraly, spatne se v nem orientuje. |
|
1 |
|
Design uživatelského rozhraní by mohl být atraktivnější, archiv by se mohl lépe propagovat a upozorňovat uživatele na nové nebo zajímavé datové sady. |
|
1 |
|
Full-textové vyhledávání ve znění otázek - pokročilé vyhledávání mi nefunguje, hodilo by se mi zobrazení přímo otázek, na vyhledávání je velmi pomalá odevzaUživatelské rozhraní je značně nepřehledné - například samotné stažení dat se těžko hledá |
|
1 |
|
Fungování je celkem ok, mohlo by být trochu intuitivnější vyhledávání. Analýzy v Nesstaru nepoužívám, jen základní frekvence. Horší je vzhled - zbytečně malinkaté ovládací prvky. Celkově jde ale o detaily ve srovnání s obrovským přínosem archivu a možnost |
|
1 |
|
Ideálně bych rád, aby bylo možné stahovat více datasetů najednou podle filtru, např. každý dataset z projektu Naše společnost sesbíraný v prosinci za posledních 10 let. |
|
1 |
|
Je škoda, že u výzkumů nejsou v příloze uvedeny odpovědi pro tzv. jinou odpověď. Umožnilo by to hlubší analýzu zkoumané problematiky. |
|
1 |
|
Jistá nepřehlednost struktury informací. Je správně, že v první úrovni jde hlavně o proměnné, pokud se ale uživatel chce dostat k dotazníku (což je celkem obvyklý požadavek), musí se poměrně složitě proklikat několika úrovněmi struktury - zjednodušení tét |
|
1 |
|
Když jsem řešil téma korupce, zjistil jsem, že cyklicky opakované otázky opakované dost nepravidelně - hodil by se nějaký přehled, aby člověk věděl, které datové soubory, viz tabulka 1 tady: http://ceskakriminologie.cz/cs/archiv/2016-3/vnimani-korupce-v-c |
|
1 |
|
Líbí se mi přehlednost dat a množství témat. |
|
1 |
|
Mnoho datových souborů je velmi starých. Málo pravidelných výzkumů. U souborů by se mělo používat Unicode kódování, často se popisy dat (např. v SPSS) "rozsypou". |
|
1 |
|
Možná by archiv mohl být aktivnější v oslovování poskytovatelů dat, resp. těch, kteří je (často za veřejné peníze) pořizují a to i za zdmi Sociologického ústavu.Jinak mu fandím. |
|
1 |
|
Myslím si, že orientace v Nesstaru je nadmíru složitá a zastaralá. Je také trochu nepřehledná, když některé věci se řeší na levé polovině, jiné na pravé.Největší problém jsem však vždy měl s přihlašováním. Jelikož Nesstar nepoužívám příliš často, tak vždy |
|
1 |
|
Mám problémy s importem z Nesstaru exportovaných dat. V podstatě vždy se úplně rozbije kódování češtiny -- a to je v některých formátech velmi nepříjemné. Importuje do R a do Stata 15. |
|
1 |
|
Na archivu se mi nelíbí to a to, protože potřebuji ke své práci to a to |
|
1 |
|
Na některá témata je složitější najít data které nevyžadují větší úpravy ale v podstatě se jedná o běžnou a zanedbatelnou věc. |
|
1 |
|
Např. potřebuji data o důvěře veřejnost v NATO, ale musí trpně vyhledat výzkymy, které toho byly součástí. Ocenil bych, kdyby tématům/klíčovým slovům byl přiřazen seznam výzkumů, kterými se mám proklikat ve adresářové struktuře. Některé výzkumy nejsou nav |
|
1 |
|
Nelze se na Nesstar téměř dostat. Většina odkazů nefunguje a píše se v nich, že obsah nelze zobrazit. |
|
1 |
|
Nemám s ním zas tolik zkušeností, abych mohla soudit, ale pěkně a přehledně to zrovna nevypadá. |
|
1 |
|
Nepřehledné a neintuitivni |
|
1 |
|
Nevím, jestli jsem nebyl do databáze zařazen omylem. Název Nesstar vidím poprvé |
|
1 |
|
Občas je archiv mírně nepřehledný a dlouho mi trvalo, než jsem se s daty v tabulkách naučil pracovat. |
|
1 |
|
Občasné výpadky ve smyslu nedostupnosti archivu jako celku + automatického nespuštění stahování datových souborů (po kliknuté na ikonu diskety). |
|
1 |
|
Ocenil bych širší tématický záběr. Ale nepovažuji to za chybu archivu, ale výzkumníků realizujících výzkumy ;) |
|
1 |
|
Ocenila bych nějakou možnost spárování stejné otázky v průběhu let. |
|
1 |
|
Ocenila bych větší standardizaci metadat uváděných k výběrovým šetřením (resp. jejich vyžadování po realizátorech sběru dat). Např. u ISSP 2017 je uveden počet PSU a poměrně přesně popsaná stratifikace (stratifikační proměnné a počet jejich kategorií), u |
|
1 |
|
Omezená nápověda, uživatelsky nepříliš přívětivý systém. |
|
1 |
|
Ovládání mi přijde málo intuitivní, ale možná je to spíše má chyba, resp. věc zvyku, protože se do ČSDA nedívám zase tak často. |
|
1 |
|
Pamatuju si, že pro mne začátkem nebylo snadné exportovat si data ven.. |
|
1 |
|
Popis - Tabulky - Analýza: potíže s proměnnými |
|
1 |
|
Používání není úplně intuitivní – to, na co kdy jak kliknout, je trochu oříšek. |
|
1 |
|
Pri vstupe do nesstaru musí návštevník vedieť čo hľadá, inak je odkázaný na prehľadávanie cez ďalšie podsekcie a tak skôr náhodne hľadať, či sa niečo relevantné neobjaví. Trocha mätúce je triedenie podľa tématických skupín a nie podľa rokov, teda nedá sa |
|
1 |
|
Privítal by som väčšie množstvo dát zo spoločenskovednej oblasti, osobitne sociológie mládeže a sociálnej psychológie a pedagogiky. |
|
1 |
|
Pro efektivnější vyhledávání a větší přehlednost nabízených dat by bylo vhodné rozčlenit jednotlivá data potažmo výzkumy podle jejich tematického zaměření, případně podle oborových specializací a obecně trochu vylepšit design. |
|
1 |
|
Pro to, na co Nesstar používám, mi vše přijde v pořádku. Občas doporučuji nesstar jako zdroj dat a nebojím se, že by tam někdo něco nenašel. |
|
1 |
|
Prozatím jsem datových archív užívala sporadicky ke studiu. Jeho nedostatky nedokážu posoudit. |
|
1 |
|
Práce v Nesstaru je pro mě poněkud neintuitivní, na druhou stranu se nejedná o zásadní překážku, protože si data stahuji k sobě do počítače. |
|
1 |
|
Párkrát jsem narazila na špatné propojení odkazů, kdy se člověk mohl dostat k hledaným metadatům jen nestandartní cestou a nebo omylem, protože byla špatně zařazena. |
|
1 |
|
Při hledání pomocí klíčových slov často nevyhledá konkrétní proměnnou, jen v jakém výzkumu je (příklad: zajímají mě otázky o kouření, nesstar zobrazí, že je v Naše společnost z 01/2018, a pak musím hledat otázku v celém průzkumu). |
|
1 |
|
Přihlašování a vyhledávání jsou trochu nepřehledné |
|
1 |
|
Registrační email přišel až na druhý den. Občas archiv přestane fungovat. |
|
1 |
|
Rozhraní dle mého není příliš uživatelsky přívětivé - už jenom jak funguje přidávání proměnné do tabulky je složité zjistit (ověřeno na studentech). Zároveň bych vítala lepší popis toho, jak funguje možnost analýzy (tedy např. jaká konkrétní analýza probě |
|
1 |
|
Rád bych ho používal víc, chybí mi tam víc dat pro právníky. |
|
1 |
|
S archivem jsem spokojená. Vždy jsem našla odpovědi na vyhledávané otázky. |
|
1 |
|
S databází se mi pracovalo dobře, přijde mi uživatelsky příjemná a jednoduchá. |
|
1 |
|
S materiály se mi pracuje velmi dobře a a nemám tak zásadních výtek. |
|
1 |
|
Systém se mi zdá nepřehledný |
|
1 |
|
Systém vypadá zastarale a je pomalý. |
|
1 |
|
Tam, kde již v Nesstar jsou anglické verze českého instrumentu, nelze mezi jazykovými verzemi jednoduše překlikávat. To bych využil, když hledám určitou otázku z šetření, jejíž znění chci citovat v anglické publikaci, podle jejího českého znění a chci pou |
|
1 |
|
Trvalo mi dlouho, než jsem se zorientovala a našla data, která jsem potřebovala - a zároveň je byla schopná přenést do formátu excel. |
|
1 |
|
UI není moc intuitivní |
|
1 |
|
Uvítal bych možnost přímého přístupu k datům statistických šetření ČSÚ přes archiv. |
|
1 |
|
Uvítal bych pestřejší zaměření na online svět, ať už z pohledu sociálních sítí tak také počítačových her jakožto zájmu mého výzkumu. Uživatelské prostředí by také potřebovala předělat do 21. století ;) |
|
1 |
|
Uživatelsky to prostě není nejpřívětivější, ale dá se na to zvyknout ;-). |
|
1 |
|
V archivu nacházím co potřebuji, orientace v něm mi vyhovuje. |
|
1 |
|
V archívu nenacházím data relevantní pro zaměření výzkumů, na nichž pracuji. |
|
1 |
|
V některých případech mi přišel nepřehledný. |
|
1 |
|
V zásadě nemám k archivu žádné výhrady, svoji funkci plní tak, jak má. Myslím, že do budoucna by si zasloužil modernizaci webového prostředí - pro vyšší přehlednost, rychlost a současnější vzhled. |
|
1 |
|
Vadí mi špatné zobrazování textu u stažených dokumentů z Nesstar (háčky a čárky) a také jeho zastaralý vzhled |
|
1 |
|
Venovala jsem vyzkumu sporebnich zivotnich stylu mladych lidi a v archivu nebylo mic dat ktere jsem potrebovala. |
|
1 |
|
Vyhledávání přes klíčová slova neukáže znění otázky - je třeba se dlouze proklikávat, aby člověk nakonec třeba zjistil, že otázka není relevantní...Rozkliknuté "cesty" k výzkumům se zavřou, pokud kliknu jinam.Pro analýzy není Nesstar úplně user friendly, |
|
1 |
|
Vyhledávání v datech a jejich celkový způsob zobrazení a stahování je nepřehledný a uživatelsky spíše nepříjemný. Ocenil bych větší přehlednost odpovídající moderním trendům, což by archiv více zpřístupnilo i pro mladší ročníky, které zejména přehlednost |
|
1 |
|
Vzhled je zastaralý. Zároveň bych uvítala, kdyby byla možná spolupráce např. s výzkumnými agenturami, aby se do katalogu dostala i jiná data, než tam v současné době jsou. Výzkumné agentury mohou mít k dispozici volně "prodejná" data, např. data z volně p |
|
1 |
|
Vzhledem k tomu, že využívám archiv jen občas, mám často problém dostat se k mezinárodním datům. Chybí mi nějaký návod postupu. |
|
1 |
|
Vím, že pestrost dat nebo obecně nabídku nelze úplně jednoduše ovlivnit kvůli omezením, které jsou spojeny s některými výzkumy....Takže "zakopaný pes" neleží (jen) na Datovém archivu, ale na poskytovatelích dat......Kdyby bylo možné dávat do Nesstaru "vše |
|
1 |
|
Výhrady nemám, zatím jsem vždy našla vše, co jsem potřebovala. |
|
1 |
|
Vše mi vyhovuje, hlavně kompatibilita s podobnými zahraničními archivy. |
|
1 |
|
Zatím nemám přístup k datovým souborům |
|
1 |
|
Zcela zásadní problém je s omezenou licencí na použití dat (osobně hlavně používám data z průzkumů).Příklady, kdy nelze data použít:Článek (apod.) do médií (média jsou komerční a článek "oblepují" svojí reklamou).Ne-akademické vzdělávání (kurzy, apod.)Apl |
|
1 |
|
Zejména vzhled databáze a s tím spojená uživatelská zkušenost by měla být lepší, nicméně i množství či povaha nabízených dat může být vždy ještě pestřejší. Osobně mě potěší jakákoli data využitelná pro sociálně-vědní výzkum. |
|
1 |
|
Zprvu mně poměrně dlouho trvalo se v Nesstaru zorientovat. V tuto chvíli už je pro mě systém známý, a nemám s jeho využíváním žádné problémy. Tento nedostatek je z mého pohledu marginální, resp. překonatelný. Uvádím jej, protože jinak nemám žádné výhrady. |
|
1 |
|
[It has been a few months since I do not use the platform] The navigation experience could be smoother. When searching a term contained in a question, it would be great if the results could point you directly to the question rather than the questionnaire. |
|
1 |
|
archiv poskutuje bohate data a informaci |
|
1 |
|
jediné, že jsem třeba ještě slyšel o některých výzkumech, které v archivu nebyly (plus je, že některé přibyly časem, a chápu, že archiv nefunguje tak, že tam "musí" být vše, taky šlo o výzkumy z dob ČSSR a nebo v počátku 90. let). |
|
1 |
|
malé zastoupení RAW dat pro kvantitativní analýzu |
|
1 |
|
ne úplně uživatelsky přístupné rozhraní |
|
1 |
|
nedostatečné možnosti vyhledávání |
|
1 |
|
nn |
|
1 |
|
otázky výzkumu se často opakují a nejsou dostatečně pestré - někdy jsem nenašla nic k tématu, které jsem hledalavzhled a struktura stránky není úplně přehledná |
|
1 |
|
postrádám genderově tříděná data. |
|
1 |
|
pro neznalého uživatele může být poměrně obtížné zjistit , co je v archivu k dispozici za data |
|
1 |
|
to proklikávání pomocí + v adresáři je docela zdlouhavé a ne příliš přehledné |
|
1 |
|
trochu neprehledne a neintuitivni, chvili trva nez se v katalogu clovek rozkouka |
|
1 |
|
výzkumy na specifická témata v oboru sociální práce, výzkumy jsou spíše sociologické povahy |
|
1 |
|
zastaralý vzhled, obtížná orientace (přihlašování, přístup archivu přes vyhledávače), v minulém roce technické problémy s přihlášením či stažením souboru |
|
1 |
|
Často mi Nesstar nejde, vypadává |
|
1 |
|