Datasett: Mediální gramotnost obyvatel ČR 2016

Samandrag

Projekt si klade za cíl zmapovat, analyzovat a popsat procesy nastolování a vzájemné provázanosti témat v české veřejnosti a v nastavení tematické agendy tuzemských masových médií. Empirické šetření vychází z teorie konceptu "agenda-setting" při komparaci výsledků analýzy agendy médií a analýzy hierarchie témat reflektovaných veřejností. Cílem projektu je přinést validní data z domácího prostředí, a tím mimo jiné přispět k diskusi o postavení českých médií ve společnosti a jejich případného vlivu na formování veřejného mínění, neboť nedostatek poučené argumentace, vycházející z vědeckého poznání, považují řešitelé za problematický bod veřejné debaty o vztahu mezi veřejností a masovými médii v České republice.

Tyto otázky byly součástí pravidelného výzkumu CVVM Naše společnost duben 2016. Otázky si zadal Ústav státu a práva AV ČR, v.v.i.

Variabelgrupper

Full tittel

Mediální gramotnost obyvatel ČR 2016

Identifikasjonsnummer

V1914b

Ansvarleg forfattar

Namn Tilknyting
PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D. Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy

Produsent

Namn Tilknyting Forkorting Rolle
Fakulta sociálních věd Univerzita Karlova FSV UK organizace výzkumu
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání RRTV zadavatel projektu
Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologický ústav AV ČR v. v. i. CVVM organizace sběru dat, příprava datového souboru
Bc. Iveta Krejčí Sociologický ústav AV ČR v. v. i. ČSDA archivace, vytvoření elektronického codebooku

Produksjonsdato

2020-05-18

Produksjonsstad

Praha CZ

Sponsor/finansierande institusjon

Namn Forkorting Rolle Løyving
Grantová agentura ČR GAČR IAA700280702
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (Česká republika) MŠMT archivace dat LM2018135

Datadistributør

Namn Tilknyting Forkorting
Český sociálněvědní datový archiv Sociologický ústav, Akademie věd ČR ČSDA

Utgjevar

Namn Tilknyting Forkorting
Sociologický ústav, Akademie věd ČR Czech Academy of Science CR SOU

Deponeringsdato

2020

Distribusjonsdato

2020-05-18

Versjon

Dato: 2020-05-18

Type: verze 1.

Bibliografiske tilvising

Fakulta sociálních věd,  Univerzita Karlova. Mediální gramotnost obyvatel ČR  [datový soubor] [online]. Ver. 1.0. Praha: Český sociálněvědní datový archiv, 2020 [citováno DNE]. DOI 10.14473/V1914b

Liste av nøkkelord

Emneklassifisering

Innsamlingsdato

Start Slutt Syklus
2016-04-04 2016-04-11

Land

Česká republika  (CZ)

Geografisk omfang

Území České republiky

Analyseeining

jednotlivec

Univers

obyvatelstvo ČR starší 15 let

Datatype

Survey data

Tidsmetode

Osobní rozhovor tazatele s respondentem - kombinace dotazování PAPI (76 %) a CAPI (24 %)

Utvalsprosedyre

Bylo dotázáno 1063 osob reprezentující obyvatelstvo ČR starší 15 let. Kvótními znaky dotázaných byly pohlaví, věk a vzdělání. Územní reprezentativita souboru je dodržena samotnou konstrukcí tazatelské sítě, kde jsou kontrolovanými znaky velikost místa bydliště a regiony (bývalé kraje).
Jak vyplývá z tabulky č.1, parametry souboru odpovídají struktuře obyvatel České republiky v členění podle sociodemografických charakteristik (pohlaví, vzdělání, věk) i podle území. Celkově můžeme konstatovat, že soubor dotázaných je reprezentativní, neboť jeho složení odpovídá základní populaci (s tolerancí minimálních odchylek).

Type datainnsamling

Standardizovaný interview. Sběr dat provedli školení tazatelé tazatelské sítě CVVM.
Terénního sběru dat se zúčastnilo celkem 249 tazatelů, kteří hodnotili dotazovací situaci v průměru velmi dobře. Vzhledem k dobré kvalitě vyplněných dotazníků byly do zpracování zařazeny všechny provedené rozhovory.
Soubor vykazuje dobrou úroveň reprezentativity a nebyl vážen.

Vekting

Soubor vykazuje dobrou úroveň reprezentativity a nebyl vážen.

Datasettilgang

Medium online

Stad

Tilgangsstatus

Dostupné ke stažení pro registrované uživatele Českého sociálněvědního datového archivu.

Avgrensingar

Určeno pouze pro nekomerční použití.

Relatert materiell

Dotazník

Karty

Technická informace

Ostatní materiály 1

Kódový klíč MB.4 – Co na televizních pořadech oceňujete?

Ostatní materiály 2

Kódový klíč MB.6 – Co mu na televizních pořadech vadí?

Ostatní materiály 3

Kódový klíč MC.5 – Co na rozhlasovém vysílání oceňuje?

Ostatní materiály 4

Kódový klíč MC.7 – Co mu na rozhlasovém vysílání vadí?

Ostatní materiály5

Kódový klíč MD.5 (Internet: Jaké riziko Vám hrozí?)

Ostatní materiály 5

Kódový klíč MD.7 (Internet: Proč používáte, co na něm nejvíce oceňujete?)

Ostatní materiály 6

Kódový klíč MD.9 (Internet: Co Vám konkrétně nejvíce vadí?)

Ostatní materiály 7

Kódový klíč MD.12 (Internet: Jak se bránit lživým, zkresleným, urážlivým informacím o Vás?)

Last ned

Metadata Index

Dette er metadata-indeksen for ein Nesstar Server.

Nesstar er eit verkty for analyse, visualisering og nedlasting av datasett.
Bruk knappen "Utforsk datasett" for å åpne datasettet.