Předmětem celkového řešení týmového projektu je analýza perspektivního myšlení veřejnosti jako aktéra modernizace v závislosti na jejich hodnotovém zázemí a vývoji vzájemných vztahů.
Cílem je zjistit, jaké jsou vztahy mezi veřejností a elitami v ČR z pohledu konceptů a) vůdcovství, b) politické podpory, c) sociální soudržnosti. Našim záměrem je ověřit platnost hypotéz plynoucích z těchto konceptů v podmínkách postkomunistické společnosti a identifikovat možný vliv našich závěrů na celkové směrování země, resp. na modernizační procesy, které v ní aktuálně probíhají.
Veřejnost jako aktér modernizace 2005
CSDA00098
Navn | Tilknytning |
---|---|
Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, CESES | |
Pavol Frič (hlavní výzkumník) | Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, CESES |
Navn | Tilknytning | Forkortelse | Rolle |
---|---|---|---|
Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, CESES | CESES FSV UK | ||
2005-07-12
Navn | Forkortelse | Rolle | Bevilgning |
---|---|---|---|
MŠMT | archivace dat | LA09010 |
Navn | Tilknytning | Forkortelse |
---|---|---|
Sociologický datový archiv | Sociologický ústav Akademie věd ČR, v.v.i. | SDA |
Navn | Tilknytning | Forkortelse |
---|---|---|
Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, CESES |
2010
Univerzita Karlova. Fakulta sociálních věd. Centrum pro sociální a ekonomické strategie. Veřejnost jako aktér modernizace 2005 [datový soubor] [online]. Ver. 1.0. Praha: Český sociálněvědní datový archiv, 2010 [citováno DNE]. DOI. 10.14473/CSDA00098
jedinec
Dotazování se uskutečnilo ve dnech 31.5.2008.-20.6.2008.
Cross sectional
Průzkum byl realizován metodou osobních standardizovaných rozhovorů - Face to face s papírovými dotazníky.
Sběr dat proběhl v období 31.5.-20.6.2008.
Dotazník dodal zadavatel, Factum Invenio provedlo editaci a tisk dotazníků.
Průměrná délka rozhovoru byla 60 minut.
Na realizaci projektu se podílelo 463 tazatelů. Každý tazatel dotazoval v rámci přiřazené základní sídelní jednotky a uskutečnil maximálně 6 rozhovorů. Vzhledem k požadované návratnosti 70% byli tazatelé instruováni o nutnosti opakování návštěv v případě nezastižení respondenta na jeho adrese. Teprve po čtyřech neúspěšných návštěvách a dvou telefonických kontaktech byl rozhovor klasifikován jako neúspěšný. Za neúspěšné rozhovory byly považovány i ty případy, kdy vybraný respondent byl sice kontaktován, ale rozhovor odmítl.
Z důvodu nemožnosti uskutečnění dotazování v daném termínu (nemoc, dovolená, pracovní důvody) bylo postupně nahrazeno 71 tazatelů.
Pro převážení dat byla zkonstruována váha, a to na základě pohlaví, věku, vzdělání, kraje a velikosti místa bydliště.
Dostupné ke stažení pro registrované uživatele Českého sociálněvědního datového archivu.
Určeno pouze pro nekomerční použití.
Dette er metadata-indeksen for en Nesstar Server.
Nesstar er et verktøy for analyse, visualisering og nedlasting av datasett.
Bruk knappen "Utforsk datasett" for å åpne datasettet.