Datasett: Stav výuky soudobých dějin

Variabel F1: Pokud je něco, k čemu jste doposud neměl/a možnost se v dotazníku vyjádřit, můžete to učinit nyní a využít tohoto prostoru.

Spørsmålstekst

Pokud je něco, k čemu jste doposud neměl/a možnost se v dotazníku vyjádřit a cokoli vám leží na srdci, můžete to učinit nyní a využít tohoto prostoru. Za Vaše vyjádření vám předem děkujeme.

Verdier Kategorier N
'Moderní dějiny' je dosti zavádějící pojem a mělo by se od něj ustoupit, pokud jím míníme 'soudobé/nejnovější dějiny' či dějiny po roce 1945. Jde o velmi matoucí užívání slova, které je díky četnosti výrazu 'postmoderní' v odborné literatuře i v žurnalist 1
 0,4%
- 3
 1,2%
--- 2
 0,8%
--------- 1
 0,4%
... 1
 0,4%
0 1
 0,4%
1. Na spoustě škol, i středních, končí výuka v roce 1945. ,2.Většina studentů pedagogických fakult na praxi i absolventů přichází do škol s perfektní znalostí dějin severských feudálních dynastií ale o moderních dějinách a souvislostech nevědí vůbec nic!! 1
 0,4%
:-; 1
 0,4%
Abychom pochopili současnost, musíme znát minulost. Dějiny netrvají jen posledních 60 let. 1
 0,4%
Bohužel ve výběrových třídách  je jednohodinová dotace dějepisu v 9. třídách  naprosto nedostačující. Mohu se realizovat pouze v tzv. normálních třídách, kde jsou 2 hodiny za týden. 1
 0,4%
Bylo by vhodné koncipovat výuku dějepisu tak, aby v rámci osnov dějepisu pro 8. třídu byla probrána dále po první světové válce situace v Evropě cca do velké hospodářské krize a na toto pak navázat v 9. třídě. V 9. třídě je třeba věnovat více prostoru udá 1
 0,4%
Ceníme si podpory výuky moderních dějin v poslední době - formou školení, metodických materiálů,dějepisných portálů a akcí ( Příběhy bezpráví ). 1
 0,4%
Chtěla bych poznamenat, že historie je na naší škole vyučována v rámci předmětu Společenské vědy, a to 1 rok s hodinovou dotací 2/týden. 1
 0,4%
Chybí kvalitní materiály (pracovní listy a sešity, weby, učebnice pro interaktivní tabule,e-učebnice, didaktizované historické dokumenty, prezentace - kromě www.modernidejiny.cz). Jejich výroba je pro učitele velmi časově náročná. 1
 0,4%
Chybí mi otázka o dotaci hodin - na naší škole je to pouhých 68 hodin v 1. ročníku (v dalších letech se k dějepisu dostáváme už pouze přes literaturu a ZSV)! 1
 0,4%
Chápu, že dotazník nemůže zohlednit všechna kritéria. Vůbec se nevěnuje průřezovým tématům z RVP a ŠVP (ČJ, On, jazyky...), kde hrají společnou roli všichni učitelé. Výuka dějepisu neleží jenom učiteli dějepisu. Dějepis na naší škole chápeme jako multidis 1
 0,4%
Další vzdělávání pedagogů formou školení a kurzů nemůže na naší škole probíhat, protože dostupnost je velmi problemtická díky velké vzdálenosti od měst (Praha,Brno aj.) a také vysokým poplatkům, na které nejsou peníze. 1
 0,4%
Do nového ŠVP se jen tabulkově vepsalo to, co už jsme roky před tím pro děti dělali. Např. mezipředmětové vztahy, rozmanité učební materiály, projekty, exkurze, motivační metody, různé způsoby klasifikace a odměňování apod. Pro některé učitele to byla pou 1
 0,4%
Dobrý den, vyučuji na víceletém i čtyřletém gymnáziu (upřesnění odpovědi na jednu z úvodních otázek). ,Autorem publikace Popely ještě žhavé je Karel Durman. 1
 0,4%
Dobrý den. Rád bych připojil několik poznámek. , 1) Velmi mi chyběla možnost 'nevím' (např. při otázkách typu: 'Ovlivňují zájem studentů     ,    o moderní dějiny vrstevníci, rodina,...?' Vycházel jsem proto často jen z osobních zkušeností ,   (rozhovory 1
 0,4%
Dotace 1 hod. výuky dějepisu  v některém ročníku znamená zhruba 30 odučených hodin za školní rok (protože jsou st. svátky,školní akce, prázdniny apod.) a v tomto případě diskuse o posílení něčeho, rozvoji něčeho, studiu něčeho, využití něčeho je bezpředmě 1
 0,4%
Dotace hodin, která je určena k výuce dějepisu, je nedostačující k tomu, aby žáci mohli rozvíjet získané znalosti, diskutovat na danou problematiku a také učitel nemá dostatek času zaměřit se na různé zajímavosti. 1
 0,4%
Dotazník byl vyplněn vyučujícím, který působí na ZŠ při dětské léčebně. 1
 0,4%
Dotazník je příliš dlouhý a otázky nevhodně položené: např. r. 1968 se dá vždy probírat pouze v rámci Československa, už kvůli Dubčekovi, Bilakovi ČIERNEJ NAD TISOU atd., tak tam, prosím, nepište ČR. Nikdy jsem se neúčasntil doplňujícího vzdělávání v obla 1
 0,4%
Dotazník je vyplněný ze základní školy praktické. 1
 0,4%
Dotazník je vypracován ze zkušeností výuky žáků základní školy praktické. 1
 0,4%
Dotazník jsem vyplňovala dle mé zatím jediné zkušenosti s jedinou devátou třídou, která o dějepis kromě pár jedinců (ostatně ale ani o jiné předměty) nejeví zájem. Myslím, že současná osmá třída bude mít zcela jiný přístup, jelikož o moderní dějiny jeví z 1
 0,4%
Dotazník zabere mnohem víc než 25 minut. 1
 0,4%
Dotazník zabral příliš mnoho času, kterého učitel opravdu nemá nazbyt 1
 0,4%
Dotazníky tohoto typu jsou vcelku neužitečné! 1
 0,4%
Doufám, že můj čas věnovaný tomuto dotazníku k něčemu rozumnému přispěje. 1
 0,4%
DĚJEPIS JE ZAŘAZEN DO VÝUKY POUZE V 1. ROČNÍKU ČTYŘLETÉHO STUDIA. HODINOVÉ DOTACE NA JEDNOTLIVÁ TÉMATA JSOU TAK NEÚMĚRNĚ NÍZKÉ, ČEMUŽ ASI ODPOVÍDÁ I VÝSTUP. 1
 0,4%
Dějepis  máme na naší škole pouze v prvním ročníku. Moderní dějiny se vyučují v rámci předmětu Základy společenských věd (ten je ve 2.-4.ročníku). V současné době připravuji zásadní změny ve formě výuky, poněvadž dosavadní způsob nepřináší očekávané výsle 1
 0,4%
Dějepis jako vyučovací předmět je odsunován na okraj vzdělávání jako něco méně potřebného pro život jednotlivce v současné dravé společnosti. 1
 0,4%
Dějepis je matematika společenských věd. Považuji přímo za zločin na současné mladé generaci, že se na některých středních školách a učilištích zrušila výuka dějepisu. Středoškolská mládež by měla povinně výukou dějepisu projít a měly by být zvýšeny časov 1
 0,4%
Dějepis na naší škole se vyučuje pouze v rámci OBV 1
 0,4%
Dějepis na střední odborné škole, kam studenti přicházejí bez přijímacích zkoušek, vyučuji čtvrtým rokem, situace se neustále zhoršuje, na seznámení studentů s historií od pravěku po současnost mám zhruba 52 vyučovacích hodin. Předmět se učí pouze v první 1
 0,4%
Dějepis se na naší škole učí pouze jednu hodinu týdně v prvních dvou ročnících, vzhledem k RVP jsme museli začít učit i starší dějiny (dříve jsme věnovali většinu času dějinám moderním) 1
 0,4%
Dějiny 20.století potřebují více prostoru, musí se změnit RVP... 1
 0,4%
Děkuji 2
 0,8%
Děkuji, nemám potřebu se dále vyjadřovat 1
 0,4%
Historie,tedy i historie posledních 60ti let není černobílá,ale takříkajíc strakatá.Bohužel učebnice horlivě vydávané od počátku devadesátých let přepisovaly historii právě zase černobíle.Akorát se vyměnila znaménka.Ti co byli našimi úhlavními nepřáteli s 1
 0,4%
Hodin dějepisu na školách by mělo být více. Dějepisná výuka je všeobecně podceňována, jakož i historické povědomí, což souvisí i se vztahem našich politiků k humanitním vědám a jejich sekundárnosti vůbec. 1
 0,4%
Hodnocení škol je individuální, třeba u nás se podařilo uchovat 2 hodinovou dotaci dějepisu ŠVP ve všech ročnících, nejen v problematickém 9. ročníku, což jsou moderní dějiny. Nejčastěji bývá hodina v 8. ročníku, ale tam mají i 1. sv. v. a vznik ČSR a kdy 1
 0,4%
Jak najít cestu, aby se deváťáci byli ochotni věnovat čemukoli smysluplnému ještě na konci docházky, tj v době, kdy se moderním dějinám věnujeme? 1
 0,4%
Jakou terminologii používáte v rámci výuky válečných a poválečných česko-německých vztahů? Jaký z uvedených výrazů při výuce této etapy českých dějin považujte za nejvhodnější? Chybně položený dotaz. Odsun? Vyhnání?... Němci pro to mají také vívce výrazů, 1
 0,4%
Jakého efektivního výstupu bude díky závěrům daného dotazníkového šetření dosaženo? 1
 0,4%
Je dobře, že dotazník je strukturovaný a má smysl, protože mi zabral spoustu času, navíc nás stále urgujete, přestože termín uzávěrky je až za týden. 1
 0,4%
Je nemožné odpovědět vše naprosto relevantně. 1
 0,4%
Je velký rozdíl mezi běžnou výukou, semináři a projektovou výukou 1
 0,4%
Je velmi málo prostoru pro výuku moderních dějin po r. 1945 pro žáky 9. tř. Toto učivo se probírá až ke konci škol. roku, kdy mají žáci po přijímacích zkouškách, jsou na různých výletech ap. Bylo by vhodné učivo posunout už v nižších ročnících (zkrátit ně 1
 0,4%
Jsem učitelkou na ZŠ praktické - v této oblasti chybí inovace didaktických materiálů, absence kurzů pro tyto typy škol, učebnice zcela nevyhovující. 1
 0,4%
Jsme etopedické zařízení, žáci k nám chodí průběžně během školního, malý zájem.roku s rozdílnými vědomostmi a znalostmi, obtížná motivace při výuce historie, malý zájem. 1
 0,4%
Jsme velmi specifické pracoviště - diagnostický ústav - máme velmi problematickou klientelu, která se navíc neustále a nepředvídatelně proměňuje, což velmi podstatným způsobem ovlivňuje i výuku 1
 0,4%
Jsme základní škola praktická, vyučujeme žáky s mentálním postižením (převážně LMP), věnujeme se pouze českým dějinám. 1
 0,4%
Jsme škola pro žáky s mentálním postižením, dějepis je v omezeném rozsahu téměř výhradně českých dějin, i tak žáci mají zájem pouze velmi povrchní, nejsou schopni pochopit souvislosti a vazby na cokoliv. 1
 0,4%
Jsme škola speciální a praktická 1
 0,4%
Jsme ŽŠ praktická a speciální - výuka dějepisu maximálně 1 hod. týdně, děti jeví zájem o historii minimální. 1
 0,4%
Každoročně studenti vytvářejí ročníkové práce - projekty k regionálním moderním dějinám: zpracovali již téma r. 1989, 1968, 3.odboj, vysídlení Němců - výstupy jsou zveřejňovány formou výstav a prezentací 1
 0,4%
Ke kvalitám nabízených kurzů (lektorů) se mohu vyjádřit až po jejích případném absolvování). 1
 0,4%
Kurzy momentálně nemohu hodnotit, neboť jsem se po 3 letech vrátila do práce z mateřské dovolené. 1
 0,4%
MODERNÍ DĚJINY SE VYUČUJÍ NA NAŠÍ ŠKOLE I V OBČANSKÉ NAUCE, 1 HODINA TÝDNĚ, 2 HODINY TÝDNĚ 1 ROK 1
 0,4%
Malá dotace hodi dějepisu na SOŠ 1
 0,4%
Mnoho otázek mi připadá velice zavádějících. U mnoh z nich jsem vyplňovala podle stávající situace, ale te je nejvíce ovlivněna skladbou žáků ve třídách, jejich rodinným zázemím a intelektovými schopnostmi. 1
 0,4%
Moderní dějiny by měly být záležitosti výuky na středních školách, na základní škole žákům chybí potřebné zkušenosti a kritický pohled 1
 0,4%
Moderní dějiny jsem neučila už 7 let, proto se mé názory netýkají současných žáků. 1
 0,4%
Moderní dějiny se bohužel probírají v druhé polovině 9. třídy, kdy jsou již žáci přijati na střední školy a nejsou motivováni k učení a ke školní práci. Podle dnešní generace je minulost nezajímavá a k ničemu ji nepotřebují. ,Evropská integrace je probírá 1
 0,4%
Moderní dějiny se probírají v době, kdy už jsou deváťáci myšlenkami úplně jinde. Množství hodin ztrácíme dalšími akcemi (soutěže,výlety, exkurze, výcviky apod.) 1
 0,4%
Moderní dějiny se učí v 9.roč.ZŠ resp. 4.roč. SŠ v 2. pololetí, kdy zájem žáků o výuku je již velmi ochablý a proto se zdá, že toto téma se na školách učí povrchně nebo vůbec.Žáci si tak z tohoto období odnášejí asi nejméně znalostí. 1
 0,4%
Moderní dějiny se začínají vyučovat v době kdy žáci 9. ročníku mají po přijímacích zkouškách a potom je velmi problematické vzbudit zájem o výuku a aktivity z jejich strany. 1
 0,4%
Mrzí mě nedostatek kvalitních DVD od středověku po souučasnost, když si je musím kupovat ze svého platu, neboť škola nemá peníze. 1
 0,4%
Mrzí mě špatná podpora MŠMT občanskému sdružení Pant. 1
 0,4%
Myslím si, že na některé otázky nemůžete získat objektivní odpověď.Např. Kolik hodin výuky věnujete moderním dějinám?Záleží přece na tom, kolik hodin dějepisu učím celkově, ve kterých třídách apod. doporučení literatury zase závisí na tom, zda přijde žák 1
 0,4%
Myslím si, že výuka dějepisu na středních odborných školách je zcela nedostatečná - 2 hodiny týdně pouze v 1. ročníku (na středních odborných učilištích neprobíhá vůbec). Dvouhodinová dotace dějepisu pouze v 1. ročníku nemůže postihnout dějinný proces v j 1
 0,4%
Myslím si, že vše již bylo řečeno. Největší problém vidím v této oblasti opravdu v materiálech - například je hodně filmů k tématům, ale jsou třeba na dvě-tři hodiny, což je opravdu zbytečné - kdyby byly filmy či podobný materiál kratší, bylo by to výborn 1
 0,4%
Myslím si, že zavedení ŠVP obecně bylo velkou chybou a nic dobrého nepřineslo, jen práci, kterou považuji za naprosto vyhozený čas. Podobný názor mám na vytváření DUMů. Myslím si , že představa ministerstva školství je taková, že učitelé(zatím ještě něco 1
 0,4%
Myslím, že dotazník nebude relevantní, protože jsem na začátku napsala, že moderní dějiny učím 0 hodin, a pak jsem byla nucena dovyplnit spoustu informací k moderním dějinám. Nezbylo mi nic jiného, než si vymýšlet. 1
 0,4%
Myslím, že zaujetí učitele pro danou oblast dějin velmi ovlivní zájem žáků a následně i jejich znalosti. 1
 0,4%
Myslím,že některé otázky nebyly vhodně položené, rozsah odpovědí nebyl dostatečný. NApříklad nemohu vědět, jak rodina ovlivňuje žákův postoj k minulosti,apod. 1
 0,4%
Málá časová dotace,pouze 1 hodina týdně dějepisu v 9.ročníku - není možné se věnovat moderním dějinám více 1
 0,4%
Mám za to, že moderní dějiny se dostatečně probírají v oblasti občanské výchovy, tak je to postaveno v ŠVP a nám to vyhovuje. Doba mladší 50 let je řazena primárně do OV, je brzy na to hodnotit, vše musí uzrát, proto bych to do dějěpisu nezařazovala. To j 1
 0,4%
Máme celkově malou hodinovou dotaci předmětu, dějepis je okrajový předmět na našem typu školy 1
 0,4%
Mé hodnocení je ovlivněno situací u nás na škole - výběrové a nevýběrové třídy, já učím v nevýběrové třídě - nižší podpora žáků v rodině, nižší schopnosti... Učím letos poválečné dějiny shodou okolností poprvé, zkouším, co funguje a co ne, mnohé mě překva 1
 0,4%
Na naší škole je dějepis 'doplňkový' předmět, nemůže za to vedení, které výuku DEJ (i moderních dějin) plně podporuje. Jde o to, že se jedná o technicky založenou školu a já SOUHLASÍM s tím, že odborné a maturitní předměty prostě mají přednost. Dějepis sl 1
 0,4%
Na naší škole se probírají dějiny od počátků lidské společnosti až po současnost. Nejvíce hodin je věnováno dějinám 20. a počátku 21. století. 1
 0,4%
Na naší škole se učí dějepis pouze v 1. a 2. ročníku.(dvě hodiny týdně). Já učím nejstarší dějiny a končím nástupem Jagellonců. 1
 0,4%
Na naší škole se vyučuje dějepis pouze v prvním ročníku, 2 hodiny týdně. Je to skutečnš letem světem. Jsme školou technickou a dějepis je až na výjimky nezajímá. 1
 0,4%
Na některé otázky nebyla ve výběru vhodná odpověď, ale byl jsem nucen označit jednu z obou nevhodných. ,Mnohé otázky předpokládají, že máme reálně mnoho času na diskuse a průzkumy mínění kolegů nebo dokonce rodičů našich žáků. 1
 0,4%
Na odborné škole věnováno výuce dějepisu málo času. Pouze 66 hodin za dobu čtyřletého studia. Velmi to limituje možnosti hlubšího poznání historie a její souvislosti se současností. ,Často využívám pro výuku moderních dějin i hodiny občanské nauky ve 3. r 1
 0,4%
Na odborných školách je malá hodinová dotace dějepisu, prostor pro některé historické okamžiky je dán v hodinách ZSV (zase jen pro určité obory). 1
 0,4%
Na otázku, kolik hodin ročně se věnujeme výuce moderních dějin, jsem uvedla počet hodin v 9. ročníku - v ostatních ročnících toto období neprobírám. 1
 0,4%
Na střední odborné škole se dějepis vyučuje v 1. ročníku dvě hodiny, ve 2. ročníku 1 hodina týdně.  ,Odpovědi na některé otázky byly velmi problematické.  ,Romistika /dějiny Romů/ se na naší škole vyučují v samostatném předmětu. 1
 0,4%
Na využití všech zmíněných zdrojů a institucí by bylo zapotřebí výrazně zvýšit hodinovou dotaci,na což není ve školním plánu prostor. 1
 0,4%
Ne 1
 0,4%
Ne u všech možností odpovědí byla uspokojující odpověď pro mě, chyběl prostor pro vlastní doplnění v okamžiku, kde odpoveď byla např. mezi dvěma navrhnutými možnostmi. 1
 0,4%
Ne, děkuji. 1
 0,4%
Nebylo by lepší investovat peníze do škol, než do podobných dotazníků? A mimochodem - co je to kurikulární reforma? 1
 0,4%
Nechci dodat nic. 1
 0,4%
Největší vliv na výuku dějin 20. stol. má množství hodin dějepisu, které v 9. ročníku odpadnou. Nemůžu používat filmy ani další doplňovací materiály, protože stěží zvládnu základní učivo. 1
 0,4%
Nelíbí se mi, že školení a kurzy pořádané k tématům poválečných dějin jsou pro mě většinou nedostupné. Buď se konají na vzdálených místech, takže nezaberou jeden, ale více dnů, tudíž ve škole mě nechtějí uvolnit, nebo jsou sice v dosahu, ale velmi často j 1
 0,4%
Není 1
 0,4%
Není vždy jednoznačná otázka, v některých případech bych uvítal označit více možností. 1
 0,4%
Nepodařilo se nám sehnat v kanceláří certifikáty z dalších vzdělávacích kurzů, ale jednalo se o semináře pořádané Ústavem pro studium totalitních režimů. 1
 0,4%
Nevím, nakolik mnou vyplněný dotazník bude výmluvný. Jsme odborná škola, která nemá prostor pro nějakou podrobnou výuku dějepisu. Učím tento předmět jako příbuzný, nemám jej přímo v aprobaci. Navíc středem mého zájmu a koníčkem jsou dějiny pravěku a staro 1
 0,4%
Nutnost vyšší hodinové dotace pro dějepisnou výuku. 1
 0,4%
Některé otázky považuji za zavádějící. Bylo by dobré se zeptat, jaký je poměr dívek a chlapců. Ovlivňuje to zájem o jednotlivé složky nabízeného spektra. Opovědi v dotazníku vycházejí z výuky v téměř dívčích třídách. 1
 0,4%
Některé otázky resp. možnosti výběru pro mě byly nedostačující, neboť k některým otázkam jsem nebyl schopen se vyjádřit, ale možnosti výběru to neumožňovaly. ,A např. otázky týkající se počtu hodin a vyučovaných jednotlivých témat je zavádějící např. v to 1
 0,4%
Některé snahy o zhodnocení a vysvětlování této doby (hlavně období totality) je zatíženo stejně tendenčně, jako období samé. Nesmíme vysvětlovat události ve vleku jakéhokoliv vlivu tak, jak to dělali sami komunisté v období normalizace! 1
 0,4%
Obávám se, že u určitých dotazů byly vynuceny odpovědi, které ne zcela přesně vyjadřovaly cítění respondenta. 1
 0,4%
Odpovědi nemohou být nijak přesné - pokud jsou na dějepis vyhrazeny 2 hodiny týdně ve dvou ročnících, kam žáci přijdou vesměs bez předchozích znalostí, na nichž by se dalo stavět, je výsledkem nikoli vytvoření vyhraněného zájmu o kterékoli období, ale nan 1
 0,4%
Otázku, která zjišťuje postoje kolegů k výuce moderních dějin 1
 0,4%
Otázky dost často mimo školní realitu, kde převládá nezájem. Jak psal již O. Březina: '... děti přicházející do školy jsou zlé, svéhlavé, bludně vychované bytosti, rafinované, zlomyslné, zhýčkané, zbloudilé, instinktivně nepřátelské a ve velkém procentu ú 1
 0,4%
Podmínky pro výuku moderních dějin mám výborné, ale žáci nemají o výuku /čehokoliv/ zájem. Naprosto bezkonkurenční je výukový materiál Česká společnost 1914-2009- projekt financovaný EU. 1
 0,4%
Pokud se jedná o pamětníky, muzeum, dokument vše záleží na úrovni. Ovlivnění se pohybuje od velmi silného po žádné. 1
 0,4%
Posunutím termínu přijímacích zkoušek ke konci školního roku by žáci neztráceli motivaci učit se. Netýká se jen dějepisu, ale i ostatních předmětů. Mnozí žáci již v únoru vědí, že jsou přijati na školy.  Jejich zájem o výuku se rapidně zhorší. 1
 0,4%
Považuji celý dotazník za hloupý - strukturou, časovým rozsahem atd. V situaci, kdy MŠMT (a díky všeobecnému šetření v tomto státě v oblasti školství) snižuje finanční možnosti škol, se můžete ptát v podobným přihlouplých dotaznících na jakékoliv potřeby 1
 0,4%
Pro výuku moderních dějin by bylo určitě třeba vyřešit téměř nepřekonatelnou hradbu v oblasti autorských práv (využívání filmů a dokumentů pro školní výuku). 1
 0,4%
Problémem výuky moderních dějin je fakt, že se probírají až na závěr studia, kdy se většina studentů profiluje ve svém studijním úsilí jiným směrem. Pozornost, kterou žáci problematice historie věnují, je tím velmi negativně ovlivněna. Větší zájem projevu 1
 0,4%
Protože dějepis učím zatím 3 roky a jsem na škola jediným učitelem, nenabízely mi některé otázky možnost: nerelevantní (např. u kurikulární reformy atd.) 1
 0,4%
Proč se dotazník zabývá tím, co si myslí žáci? Jak to mám v mnoha případech vědět (co je motivuje atd)? ,Jak mám spočítat, kolik hodin se věnuji daným tématům? To snad záleží na tom, kolik tříd s tímto tématickým celkem ten který rok učím! 1
 0,4%
Práci velmi ztěžuje malá hodinová dotace 1
 0,4%
Ptáte se v dotazníku na to, co si myslí žáci. To je špatně.Na to se ptejte žáků! Otázky na to, kolik hodin věnujete určitému tématu, může dát jen člověk, který neví, jaký je běžný provoz ve škole. (Je to prostě pokaždé jinak - podle toho, jací jsou žáci, 1
 0,4%
Předmět dějepis by si zasloužil větší hodinovou dotaci, důležité jsou souvislosti a při tomto 'letu' je člověk jenom naznačí, a to je málo. 1
 0,4%
Přesycenost výuky nadbytečnými faktografickými údaji nezmizela ani s kurikulární reformou. Nakolik ovlivňují moderní způsoby výuky tvůrce didaktických testů statní maturitní zkoušky (a to nejen v dějepisu)?! 1
 0,4%
Při dotazu na počet školení v posledních třech letech jsem byla nucena uvést 0, neboť jsem po mateřské dovolené. Bohužel, ikdyž jsem se chtěla některých školení zúčastnit, dopolední čas těchto kurzů mi nebyl umožněn. 1
 0,4%
Při současné vytíženosti pedagogů a jejich trestuhodně nízkému odměňování postrádám otázku :' Co by lépe motivovalo pedagogy k vyučování soudobých dějin?'. 1
 0,4%
Při vyhodnocování dotazníku berte, prosím, v potaz, že jsme ZŠ s 1. až 5. postupným ročníkem a moderní dějiny se vyučují pouze jako součást učiva vlastivědy. Děkuji. 1
 0,4%
Přivítala bych více hodin dějepisu. 1
 0,4%
Rád bych podotkl, že přístup k tématu ze strany tvůrců dotazníku je poněkud nedomyšlený, pokud se snaží analyzovat míru výuky moderních dějin a své otázky přitom kladou pouze (nebo i jenom především) dějepisářům. Na naší (a i mnoha jiných) totiž moderní d 1
 0,4%
Ráda bych se účasznila kurzů o moderních dějinách, ale 5 kurzů, na které jsem se hlásila byly zrušeny pro nedostatek zájemců. 1
 0,4%
Spíše bych upozornila na velký rozdíl mezi žáky - někteří preferují moderní dějiny a je vidět velký zájem, u ostatních je zájem velmi kolísavý - dle nálady, aktuálního tématu apod. 1
 0,4%
Tento dotazník je zbytečný 1
 0,4%
U žáků vvšších ročníků by pomohla vyšší dotace hodin dějepisu (3 hod.), z toho 1 hod. historický seminář zaměřený na nové dějiny. Osvědčilo se nám - placeno  2 roky z EU. Škola prostředky nemá. 1
 0,4%
Uf. 1
 0,4%
Učebnice, které se zabývají moderními dějinami jsou předimenzované. Pro žáky jsou témata obtížná, neexistuje zajímavá didaktická odpora, učitel si musí materiály vytvářet sám. Ve školství i rodinách málo financí, aby žáci mohli navštívit významná místa, m 1
 0,4%
Učební plán naší školy zahrnuje v 9. ročníku  pouze 1 vyučovací hodinu. Obsah učiva je  období od 1. světové války do současnosti. Proto některé moje odpovědi v dotazníku nemohou být objektivní. M.S. 1
 0,4%
Učím dějepis na ZŠ praktické, kterou navštěvují žáci s kombinovanými vadami. Dějepis je pro tyto děti velice těžký předmět. Nedokážou samy nic analyzovat, vytvořit si vlastní názor, diskutovat... Pamatují si to, co je zaujme - poutavé příběhy, obrázky, sr 1
 0,4%
Učím dějepis na základní praktické škole kde převažuje romské etnikum. 1
 0,4%
Učím dějepis pouze v 7. ročníku Praktické třídy, končíme u Jiřího z Poděbrad. 1
 0,4%
Učím na SOŠ, kde je hodinová dotace pro dějepis velmi malá. Snažím se pro moderní dějiny využít maximum času, ale hodin je celkově mála. Proto zařazujeme připomínku významných událostí moderních dějin podle aktuálních výročí i mimo probíraná témata. Hodně 1
 0,4%
Učím na praktické škole. Některé otázky tohoto dotazníku jsou pro naše žáky zcela 'mimo mísu' - samostatné studium, hlubší zájem, prodiskutovávání problému apod. Moderní dějiny osobně považuji za velmi důležité, ale pro mé žáky je záživnější a možná i uch 1
 0,4%
Učím na střední odborné škole, kde výuka dějepisu probíhá pouze v prvním ročníku a výuce moderních dějin věnuji 1/3 celkové časové dotace, tzn. že ostatní témata výrazně omezuji. 1
 0,4%
V dotazníku mi chybí finanční aspekt výuky moderních dějin, potažmo celého dějepisu. Nejsou peníze na učebnice, na pomůcky, na historické exkurze pro studenty, pokud chce jet učitel na vzdělávací kurzy, které mu přináší nejen nové informace, ale i užitečn 1
 0,4%
V dotazníku mi chyběly možnosti NEVÍM, např. u otázek tytu 'Ovlivňují studenta rodinné tradice?'. ,Také si myslím, že výsledky výzkumu budou značně zkreslené, protože je velmi velký rozdíl ve výuce = v rozsahu, hloubce... v závislosti na typu školy a hlav 1
 0,4%
V dotazníku nebyly dostatečně podchyceny podmínky pro další vzdělávání. Svou účast jsem omezila na letní školy, kterých se účastním v době prázdnin, a na semináře ASUD o víkendech. Nedostatek financí na DVPP vede k tomu, že si vše hradím sama. Pokud se tý 1
 0,4%
V jedné otázce mě zaujalo - Politické procesy v 50. letech v ČSSR (zřejmě překlep, ale v dotazníku pro historiky trochu nemilé) 1
 0,4%
V poslední době míra zájmu mládeže na základních školách o výuku obecně, tedy i o poznávání dějin, upadá. Žáci jsou roztěkaní, nesoustředění, často se neumějí vyjádřit, jen těžko se orientují v předložených textech. Učitelům dá stále více práce je pro cok 1
 0,4%
V současné době nejsou peníze na žádé další vzdělávání či náívštěvy zajímavých seminářů 1
 0,4%
VZHLEDEM K TOMU, ŽE VYUČUJI DĚJEPIS NA ZŠP, BYLY NĚKTERÉ MOŽNOSTI ODPOVĚDÍ NEVYHOVUJÍCÍ A PLNĚ NEODPOVÍDALY REALITĚ VÝUKY NA ZŠP, VÝUKA (OBSAH A MNOŽSTVÍ FAKT DĚJEPISU NA ZŠP JE TROCHU ODLIŠNÁ OD VÝUKY NA ZŠ. MYSLÍM, ŽE BY BYLO DOBRÉ V TAKOVÉM DOTAZNÍKU M 1
 0,4%
Ve výuce moderních dějin považuji za nejdůležitější názornost - zhlédnutí dokumentů, ale i umělecky zpracovaných historických témat (např. filmy Katyň, Pearl Harbor a další, dokumenty O. Sommerové a dalších autorů, dokumenty vysílané ČT 2 apod.), přínosné 1
 0,4%
Ve výuce našich dějin je značně opomíjena historie Moravy. Učebnice jsou psány z pohledu (středních) Čech. 1
 0,4%
Ve výuce potřebujeme kvalitní učebnice a pomůcky, bohužel na ně nemáme prostředky - ONIVy každoročně klesají a nepostačují ani na dokoupení učebnic! 1
 0,4%
Ve školství je nedostatek peněz nejen na učebnice,ale i na jakýkoliv materiál.Využíváme především materiály Člověk v tísni,i když třeba DVD pro výuku moderních dějin jsou dost drahá. 1
 0,4%
Velice často využívám interaktivní učebnice (Nová škola) a vlastní materiály na interaktivní tabuli. 1
 0,4%
Velké procento učitelů dějepisu /dle mých zkušeností/nevidí souvislosti mezi historickými fakty a současností. Vyžadují jen více méně mechanické znalosti...Morální význam dějin /poučení, změnu myšlení atd. podceňují a přehlížejí. 1
 0,4%
Velkým problémem je snížení dotace vyučovacích hodin na dějepis. Navíc k oblibě dějepisu nepřispívají diskuse v médiích, zda se má dějepis vůbec učit.Takové výroky - proč se učit něčemu, co už tady bylo ... si žáci velmi rádi pamatují. 1
 0,4%
Velmi citelně chybí nové učebnice a metodické materiály pro vyšší gymnázium. Chybí mi koncepční metodická podpora. Aktivity jednotlivých institucí jsou chvályhodné, ale pouze doplňkové. K možnostem dalšího vzdělávání pedagogů - v podstatě je jedno, jaká j 1
 0,4%
Velmi malá dotace hodin. Pokusili jsme se o zlepšení propojením se ZSV. Některé celky se tak probírají v rámci výuky ZSV. 1
 0,4%
Velmi zdlouhavý dotazník, není možné ho vyplnit za dobu, kterou uvádíte, tj. 25 minut.Ani si nemohu vzpomenout na názvy kurzů, které jsem absolvovala, ani na autory knih, které bych doporučila... 1
 0,4%
Vyplnění dotazníku zabere výrazně více času, než uvádíte. Je zbytečně dlouhý. U některých otázek mi chyběla další možnost. Je problém, že moderní dějiny se učí v 2.pololetí 9.třídy, kdy jsou žáci již přijati na střední školy a množství z nich už výuka pří 1
 0,4%
Vyplnění testu trvalo rozhodně déle než 25 minut!!! 1
 0,4%
Vyučovat dějiny není možné, když se musí vyučovat průřezová témata... Kurikurální reforma mi nevyhovuje, zaneprazdňuje pedagogy... I tento dotazník byl příliš zdlouhavý, doufám, že jsem jej nevyplňovala zbytečně... 1
 0,4%
Vyučujeme dějepis a občanskou výchovu jako jeden předmět Člověk a společnost s tříhodinovou dotací týdně. 1
 0,4%
Vzhledem k obsahu ŠVP není dotazník z mé strany vyplněn zcela objektivně 1
 0,4%
Vzhledem k tomu, že vyučuji žáky s LMP, kteří mnohdy nejsou schopni porozumět mluvenému slovu, je nutné využití audiovizuálních pomůcek, případně obrazový materiál. Na tyto pomůcky nejsou dostatečné finanční prostředky, zejména na malých školách. 1
 0,4%
Vzhledem k tomu, že výuka probíhá na ZŠ praktické, ne všechny otázky byly vhodné. 1
 0,4%
Vzhledem k tomu, že škola nemá finance, nemůžeme se zúčastňovat školech, exkurzí, apod. Rovněž pořizování pomůcek a různého materiálu je téměř nemožné. Nejsou peníze - není nic. 1
 0,4%
Vzhledem ke krátké době praxe ve výuce dějin jsou moje údaje často spíše odhadované 1
 0,4%
Vám velmi dobrou zkušenost v akcí Jeden svět na školách - díky této akcijsem získala velké množství celmi kvalitních materiálů - tištěných a na DVD k moderním dějinám - žáky velmi baví. 1
 0,4%
Váš dotazník je tak náročný a dlouhý, že nevěřím v jeho objektivní výsledky 1
 0,4%
Výuka - hodinové dotace pro dějepis na školách jsou rozdílné (podle typu škol) někde se musí zvládnout učivo od pravěku až po dějiny 20.století za dva roky! 1
 0,4%
Výuka dějepisu po roce 1945 je v ZŠ praktické zaměřena především na historické události týkající se Československa a České republiky. Přesto využívám významné pietní okamžiky v průběhu roku k seznamování žáků s problematikou holocaustu Židů i Romů a jejic 1
 0,4%
Výuka je individuální podle kolektivu. V některých třídách jsou žáci, kteří mají velký zájem o danou problematiku, mají přehled o událostech současnosti. Bohužel jsou i takoví, kteří projeví minimální zájem. neovlivňuje je jen škola, ale rodiny, kamarádi, 1
 0,4%
Výuka moderních dějin se mnohde zvrátila v pustou propagandu!! Mohou za to fanatičtí učitelé (není jich málo!!)i vliv sdělovacích prostředků a celková atmosféra ve společnosti. 1
 0,4%
Výuku dějepisu, stejně jako ostatních předmětů, negativně ovlivnila tzv. reforma v podobě RVP a z toho vycházející ŠVP. Rozdíl mezi naplánovanou hodinovou dotací a následně skutečně odučenými hodinami je markantní (ztráta 1/4 až 1/3 hodin). 1
 0,4%
Většina materiálů o období komunismu je silně tendenčně zaměřena tak, aby to vyhovovalo a legitimizovalo současnou pravicovou vládní garnituru. Zdůrazňují se tam jen negativa a zamčují či překrucují sociální a ekonomické jistoty, které tehdejší režim nabí 1
 0,4%
Většina žáků nemá zájem o současné dějiny, na základní škole nemají dostatečný potenciál k pochopení moderních dějin.( Žáci nečtou, ze sdělovacích prostředků získávají zkreslené informace ) 1
 0,4%
Všem učitelům navýšit mzdu, jinak se Vám na to brzy vykašlou :o) 1
 0,4%
Za těch 50 minut, během kterých jsem se věnoval Vašemu dotazníku, o jehož smyslu snad není přesvědčen ani jeho autor, jsem mohl stihnout připravit zajímavou prezentaci pro své žáky či splnit několik z mnoha povinností, které patří k mé profesi a k mému po 1
 0,4%
Zatím stále chybí technické zázemí. ,Pociťuji klesající zájem žáků o dějepis, docela rádi diskutují, ale nejsou ochotni se naučit 'pohotovostní balíček vědomostí', takže diskuse není na úrovni. ,Na základní škole je mým cílem alespoň vzbudit zájem - osvěd 1
 0,4%
Ze srdce bych si přála, aby dějiny byly vždy vyučovány pravdivě. Vy i já víme, že to není možné. Historie je pravdivá, ale její současnost nikdy pravdivá nebyla a nebude. Možná, že až budou 'nová nebesa a nová zem'. Přesto Vám děkuji za Vaši snahu zkvalit 1
 0,4%
Zájem o moderní dějiny je podstatně snižován úpadkem politické kultury v ČR. 1
 0,4%
autoři dotazníku zdřejmě vůbec netuší,  jaká je hodinová dotace dějepisu  na středních odborných školách, proto většina otázek je zcela irelevativních 1
 0,4%
bez připomínek 2
 0,8%
chybí mi definice 'moderní dějiny' zřejmě je chápete po r.1945,kdy končí? doufám, že si nepletete studium historie (ptáte se n astudium historických pramenů) a občanskou výuku, vaše otázky jsou při současném vývoji školství směšné, jak se můžu zúčastňovat 1
 0,4%
dotazník mi přišel hodně nevyvážený - např. vybrat pouze 3 možnosti z mnoha 1
 0,4%
dotazník se týká pouze žáků 1.stupně - vlastivěda, historická část 1
 0,4%
děkuji 1
 0,4%
je nutno více vzdělávat ládež ve znolosti historie, ale nejenom současné. Na tiu nemáme zase až tak býti co hrdi. Je nutno pojímat českou historii v globálu a od jejich počátků a hlavně nepodléhat tendenčním tlakům 1
 0,4%
jsem ráda, že se tématem a výukou moderních dějin na škole konečně někdo takto zaobírá. Považuji je za ztěžejní, aby žáci mohli pochopit mnoho dalších dějů ve společnosti, stali se zodpovědnými občany a voliči (nebezpečí vlivu komunist.strany) a znovu ned 1
 0,4%
moderní dějiny je nutno vyučovat v kontextu celkového historického vývoje, nelíbí se mi tendence moderní dějiny upřednostňovat 1
 0,4%
na další vzdělávání učitelů i na nákup pomůcek nejsou peníze; na jedné straně se po učiteli chce co nejlepší výkon, ale na straně druhé k tomu nemá materiální podmínky;pokud se chci například zúčastnit semináře či přednášky, neposkytne mi ředitel peníze, 1
 0,4%
ne 9
 3,6%
ne na všechny otázky je jednoznačná odověď ,název semináře si přesně nepamatuju - bylo to v Praze - téma Výuka roku 1968 1
 0,4%
nebyl dotaz ohledně problému,ve kterém ročníku zařadit dějepis do výuky. Na škole,kde učím,je to pouze první ročník  2 hod týdně a třetí ročník 1 hod týdně seminář k 20. století,jedná se o odbornou školu. Neuspěla jsem ve snaze zařadit dějepis do druhého 1
 0,4%
nechci se vyjádřit 1
 0,4%
nedostatek finanací na DVPP - v posledních letech prakticky nula, nedostatek prostředků na další materály, na různé typy učebnic, odborné publikace, mapy - katastrofa! 1
 0,4%
nemám 2
 0,8%
nemám nic 1
 0,4%
není 3
 1,2%
není nic takového 1
 0,4%
není třeba 1
 0,4%
nic 3
 1,2%
nice :-) 1
 0,4%
o 1
 0,4%
projekt Člověk v tísni je velmi zdařilý pro objasnění moderních dějin pro žáky základní školy 1
 0,4%
při výuce využívám časopis Živá historie 1
 0,4%
spolupracujeme s organizací Dcery 50. let a Muzeem Vyškovska 1
 0,4%
stále mám problém na stř. odborné škole s nízkou hodinovou dotací - 3 h během 4 let studia 1
 0,4%
těžko se to hodnotí, mám jednu třídu, která vůbec nespolupracuje a jednu, kde je to zajímá. Události po válce mnohé příliš nezajímají. 1
 0,4%
události po r. 1945 nepovažuji za dějiny, chybí odstup a nadhled 1
 0,4%
učitel by musel být bůh, aby pokryl tak široké spektrum, mně by pomohlo už mít zpracované moderní dějiny tak, aby byli srozumitelné i pro děti se specifickými opbtížemi, hlavně aby existovali prezentace 1
 0,4%
učím pouze dějiny pravěku a starověku, proto na některé otázky nemohu odpovědět 1
 0,4%
velmi se omlouvám za 'odbyté'odpovědi-nemám kvalifikaci,nebyly dány jiné, než uvedené možnosti 1
 0,4%
vyplnění dotazníku zabralo 45 minut a některé otázky mi přišly neadekvátní tématu 1
 0,4%
vzhledem k časové dotaci dějepisu na ZŠ mi připadají otázky na počet odučených hodin k tématům spíše humorné, představa o tom, že za 2 hodiny týdně stačím se žáky probrat a ještě diskutovat o problému, je naprosto MYLNÁ, myslím, že autoři výzkumu by měli 1
 0,4%
většina žáků na ZŠ se nezajímá nejen o dějiny, úroveň klesá, žáci nejsou motivováni ani výsledky (klasifikací)- na střední školu s maturitou jsou přijati bez přijímacích zkoušek i s několika čtyřkami. Rodiči je dějepis chápán jako okrajový doplňkový předm 1
 0,4%
x 1
 0,4%
zdravím a děkuji. 1
 0,4%
záleží na kvaliě učitelů, učitelé dějeis z ped fakult jou méně připraveni než z FF UK, nemají celkový rozhled pro pochopení a hodnocení dějin, smysl dějin. 1
 0,4%
Častokrát byly otázky velmi uzavřené a nedávaly možnost neutrálního vyjádení k něčemu, jinde zase velmi zobecňovaly. Jednotliví žáci se velmi liší a na každého platí něco jiného. Domnívám se, že tento průzkum určitým způsobem zkreslil realitu běžné deváté 1
 0,4%
Četba výrazně ovlivňuje pouze ty žáky, kteří hodně čtou. 1
 0,4%
Češi obecně o svých dějinách vědí málo a to ještě často zkresleně (jiráskovský mýtus, sudetští Němci...) Měli by mít větší odvahu přehodnotit své pohledy. 1
 0,4%
Škola vyučuje žáky s lehkou mantální retardací 1
 0,4%
Škola vzdělává děti se škoními vzdělávací potřebami, děti se učí 1 hodinu týdně. 1
 0,4%
Školení ke státní maturitě CJL  bránila účasti na školeních DEJ. Školství nemá peníze na placení služebních cest učitelů. Podobné dotazníky musí dostat i studenti, případně rodiče. 1
 0,4%
Škála možností odpovědí je někdy svazující, což je nicméně nevyhnutelné. ,Před kurikulární reformou jsme na víceletém gymnáziu začali probírat 'vyšší' dějepis už v posledním ročníku nižšího gymnázia, takže jsme se pak mohli věnovat 20. století plné dva ro 1
 0,4%
Že by se mi toto policko libilo u kazde otazky, protoze ne vsechny  odpovedi se daji vyjadrit pouze ano,ne - a nektere by zaslouzily mit prostor ke komentari. 1
 0,4%
Žáci mají velmi malý zájem o předmět, nejsou hrdi na svou zemi, své vládní představitele také díky jejich chování a vystupování. Naopak jsou i jedinci s velkým zájmem, tito pak odcházejí tento předmět studovat. 1
 0,4%
Žáci neumí číst s porozuměním, proto mají problémy s řešením historických událostí. Chybí četba a zase četba. Jen ta je uvede do analýzy, kritického myšlení a vyvození potřebných údajů a dat. 1
 0,4%
Žáky velmi zajímá minulost posledních asi 100let, místa kde žijí, chodí do školy. Historie školy. Moc je zajímají exkurze  Vl. muzeum Brno, Praha, Lidice, Výstavy k tématům, besedy s pamětníky. Máme možnost spolupracovat s p. která prošla konc. tábotem, p 1
 0,4%
Žáky velmi často motivuje vyprávění učitele o jeho poznatcích z cest na různá historická místa, jež sám navštívil (doma i v zahraničí). Bohužel i když je nám učitelům často dávána za vzor západní Evropa a tamější školství, ani zdaleka se nepřibližujeme je 1
 0,4%

Oppsummert statistikk

Gyldige tilfeller 250
Denne variabelen er alfanumerisk

Last ned

Metadata Index

Dette er metadata-indeksen for en Nesstar Server.

Nesstar er et verktøy for analyse, visualisering og nedlasting av datasett.
Bruk knappen "Utforsk datasett" for å åpne datasettet.