Datasett: Stav výuky soudobých dějin

Variabel f10: Pokud je něco, k čemu jste doposud neměl/a možnost se v dotazníku vyjádřit, můžete to učinit nyní a využít tohoto prostoru.

Spørsmålstekst

Pokud je něco, k čemu jste doposud neměl/a možnost se v dotazníku vyjádřit a cokoli vám leží na srdci, můžete to učinit nyní a využít tohoto prostoru. Za Vaše vyjádření vám předem děkujeme.

Verdier Kategorier N
! 1
 1,6%
. Šupíkovou z Lidic - dítě které přežilo... Pro žáky jsou to silné zážitky, mají neskutečný zájem. Často reaguji na st. svátky, výročí, pokládám za nesmírně důležité, upozorňovat děti na skutečnost, že i oni jsou přítomni dějinám. Když zesnul V. Havel - o 1
 1,6%
YSLET I NA ŠKOLY JINÉHO TYPU NEBO DOTAZNÍK NA TAKOVOU ŠKOLU NEZASÍLAT. 1
 1,6%
a přání učitelů, ve výsledku ale na nic stejně nebudou peníze (viz problematika vydávání a tvorby nových učebnic). Školní osnovy mluví jasně - moderní dějiny se mají učit. Učitelé nejsou stádo, které potřebuje, aby je někdo pásl, potřebují širokou nabídku 1
 1,6%
alespoň 4 roky na školách učit, aby si udělali představu, jak výuka v jednotlivých ročnících vypadá a a ž pak radit, jak na to. 1
 1,6%
ciplinu a každý učitel ve svém předmětu musí svůj díl práce odvést. Tento pohled mi absolutně chyběl. ,Dále mi chyběl užší pohled na metodiku, ale vím, že tohle by výzkum 'nafouklo'. 1
 1,6%
dky. Zároveň již lze zúročit zkušenosti  získané probíhajícím ŠVP, do kterého v příštím roce vstupuje 4.ročník. 1
 1,6%
dvanáctiletý nebo osmnáctiletý... 1
 1,6%
e můj názor. 1
 1,6%
e nabídka, protože finanční situace na školách neumožní aktivně se jich zúčastnit, nejsou finance na nákup odborné literatury. 1
 1,6%
e stali našimi nejvěrnějšími spojenci.Bohužel podle těchto učebnic se učí dodnes a nesou jasné znaky tendencí současné politiky,nejsou objektivní,zase straní těm,kdo vyhráli studenou válku.Myslím,že si musíme na skutečně objektivní zhodnocení tohoto obdob 1
 1,6%
eho plné šíři, protože záběr je od starověku až po moderní dějiny. Za jeden ročník se celé dějiny nedají probrat v plné kvalitě - se souvislostmi, s plnohodnotným využitím moderních vyučovacích metod a technologií.Jedinou možností jak zabránit degradaci d 1
 1,6%
ejvýš vybudování alespoň nějakého historického povědomí. Takže i odpověď, zda škola brání výuce moderních dějin je spíš taková, že brání hlavně nedostatečnou hodinovou dotací. 1
 1,6%
h obtížným začleňováním do nově vznikajících podmínek života po skončení 2. světové války. Na základě historických událostí se žáci učí porozumět novodobým nešvarům ve společnosti a vztahům mezi lidmi. 1
 1,6%
ice vlastně vyhrazeno světu před druhou světovou válkou (přibližně od průmyslové revoluce a politických osvícensko-nacionálních revolucí v Americe a Francii). Kde přesně se nachází hranice mezi modernou a postmodernou je ošemetná záležitost a vzhledem k n 1
 1,6%
je nutné je rozlišovat, mezníkem je Postupimská konference. Nešlo otázku nezodpovědět. , 1
 1,6%
jsou diskuse s učitelem i pamětníky.  , ,S ohledem na finanční situaci školy v dějepisném kabinetě chybí řada map i jiných pomůcek, vyučující si často vypomáhá improvizovaně z vlastních zdrojů. , ,Slabá motivace řady žáků získávat nové poznatky, učit se, 1
 1,6%
jí spíše jednotlivci, většinu studentů historie nezajímá skoro vůbec, nepovažují tento obor za důležitý. 1
 1,6%
jím standardům. Mám na mysli především to, že v 'západním' světě jsou běžné zahraniční stáže a cesty učitelů po celém světě na náklady státu, přičemž učitel na této cestě poznává cizí země a její minulost, aby následně mohl o těchto zemích učit své žáky. 1
 1,6%
kolik hodin z výuky zrovna odpadne, atd). Tento dotazník je hodně hloupý. 1
 1,6%
která témata) tak, aby pak v 9. tř. mohli učivo po r. 1945 probrat řekněme do března, a pak se už věnovat jen opakování, procvičování a vracet se k tématům, které by žáky nejvíc zajímaly formou ukázek z dokumentár. filmů, besed, výstav, návštěv památníků 1
 1,6%
ky. Protože RVP si vynucuje probírání pravěku a starověku i na vyšším gymnáziu, bylo nutno tento model opustit, takže v souladu s používanou učebnicí Dějepis pro gymnázia 4 (Kuklíkové) mám na probrání dějin po I. sv. válce asi 50 hodin v maturitním ročník 1
 1,6%
liš nezajímá. Navíc pravidelně přicházím o spoustu hodin (sportovní akce, výlety, školy v přírodě atd.), takže nestíhám látku dobírat a musím vybírat jen ty nejdůležitější informace. 1
 1,6%
lostem po r. 1945, což se většinou díky časovému nedostatku nestíhá a vědomosti žáků pak opravdu končí 2. světovou válkou a dějinám po r.45 je věnováno málo času - což je, dle mého názoru chybně. 1
 1,6%
m ročníku, žáci jsou nevyzrálí a sedmou vyučovací hodinu přirozeně i velmi roztěkaní. Dějepis je zde na samém okraji zájmu jak vedení školy, tak i studentů.... 1
 1,6%
m, že vývoji EHS a EU se v dějepisu věnuje času málo, protože je dané téma hlouběji probíráno v rámci předmětu ZSV; nebo některá jiná témata se probírají hlouběji v rámci ČJL apod. - tedy se jim ve škole věnujeme, ale v rámci jiných předmětů než je dějepi 1
 1,6%
na v rámci občanské výchovy. ,Na události po roce 1989 schází výukový materiál. 1
 1,6%
nit výuku moderních dějin a přeji Vám vše dobré. 1
 1,6%
ně POČTU hodin výuky. 1
 1,6%
o dějepisu ví, ale to co dnes často studuje pedag. fakulty'bože chraň české školství')vytvoří materiály-prezentace aj....a budoucí nevzdělaná skupina 'učitelů' je bude dětem předkládat. Rád používám prezentace , dokumenty a jiné materiály , ale jsem zárov 1
 1,6%
oli nadchnout. Mnohdy věnují více úsilí výchově než vzdělávání. I moderní pomůcky jim zevšedněly. Všeho je zapotřebí užívat s mírou. 1
 1,6%
opitelnější téma starších dějin. 1
 1,6%
opustili negativní aspekty historie (zločiny proti lidskosti atp.) 1
 1,6%
ouží jako podpora pro český jazyk a literaturu. Na naší škole připadá na jednu třídu cca 60 hodin výuky (většinou je to více, ale záleží na tom, jak je uspořádán rozvrh a kolik dnů, kdy se vyučuje DEJ, připadá na dny svátků aj. volna). Ačkoli je dotace 'j 1
 1,6%
ozumitelné filmy.... 1
 1,6%
očníku. 1
 1,6%
pokud to nezasahuje do výuky - tj. o prázdninách - financuji ze svého!!! absurdní a zcela nelogické 1
 1,6%
prostředí, ze kterého přijdou. Rádi vyprávějí o svých příbuzných, tak je vidět, že v některých rodinách se o tom baví. Nové dějiny je většinou zajímají. 1
 1,6%
puje, místo Terezína máme blíže k Osvětimi - pro děti velký zážitek, který je dost ovlivnil. Co se týče seminářů a DVVPP, nemá (tvrdí, že nemá) na to škola peníze! Velký problém je vysuplování učitele v době nepřítomnosti. 1
 1,6%
ročníku,kdy jsou studenti střední školy vyzrálejší a mohou lépe pochopit dějinné souvislosti. 1
 1,6%
se studenty,kolegy...), není to tedy reprezentativní závěr. Odpověď tak často  ,    vyjadřuje jen můj odhad. ,  2. U otázek směřujících na hodinovou dotaci věnované moderním dějinám nebylo možné vyznačit  ,     část hodiny(tedy např. 1/2). ,  3. Autoři do 1
 1,6%
sou nakonec zrušeny pro nezájem pedagogů.  ,Poválečné dějiny jsou na programu 9. ročníku od března do června, kdy se velké množství na střední školy již přijatých dětí neobtěžuje docházet do školy. Jejich znalosti jsou potom jen kusé, neorientují se ve sl 1
 1,6%
stavení ve škole. Dovolte, abych vyjádřil to, na co není prostor ve Vašem dotazníku. Největším morem a hrobařem české výuky historie je mnoho zbytečných akademiků a úředníčků, kteří 'výzkumem', 'novými dotazníčky' a 'nutnými formuláříčky' vyčerpávají inve 1
 1,6%
sti moderních dějin, tak se mě neptejte na průběh semináře apod. 1
 1,6%
tná.Skluz doháníte další rok,neboť učivo by mělo v dě navazovat a pak jste rádi, když dovedete 2.svět.válku do vítězného konce.Přes rok 1945 jsem se přehoupla asi 3x ve své kariéře, v 9.třídě jsem učila asi 5x, ale dál než do r. 1948 nebo poloviny 50.let 1
 1,6%
třídy. 1
 1,6%
uzea apod. 1
 1,6%
věku, k moderním dějinám nemám kladný vztah. 1
 1,6%
ze 'papírová práce' navíc. Mým přáním je - uberte nám papírů, nechte nás učit a ...  i nám by prospěla nějaká ta 'pozitivní motivace'... 1
 1,6%
zel normálnímu člověku, mladým rodinám, atd. 1
 1,6%
ájem již teď. Nevýhodou je také to, že se moderní dějiny vyučují na naší škole ve 2. pololetí 9. třídy, kdy mají žáci jiné starosti s přijímacími zkouškami a po nich už jsou zase myšlenkama úplně jinde:) 1
 1,6%
é - cca 10 až 15 minut. Dále je to nedostatek historického materiálu čs. dějin po roce 1948 - pořád si myslím, že jich je zoufale málo. A to platí i pro děti. 1
 1,6%
é dotace. 1
 1,6%
ý kontakt s kolegy v oboru, dává se přednost těm, které jsou zadarmo, protože škola v podstatě nemá pomalu ani peníze na zaplacení cestovného, natož hodnotu kurzu. 1
 1,6%
če motivace studentů, je těžké vybírat odpovědi, neboť zájem o cokoliv upadá. V každé třídě se najde jen několik málo žáků, kteří se chtějí i sami dál vzdělávat a projevují opravdový zájem o moderní dějiny. 1
 1,6%
čují se projekty, ročníkové a absolventské práce, spolupráce s muzeem, exkurze. ,Školám je nabízeno ohromné množství akcí všeho druhu. Přes výběr často odpadají hodiny a rok ubíhá.Je těžké se rozhodovat, které učivo 'vypustit'. Vyhovoval by mi systém mezi 1
 1,6%
ě spolupracujeme také s kolegy ze ZSV. 1
 1,6%
ějiny zabírají velkou část látky politického zeměpisu (v předmětu zeměpis; tam mnohem víc hodin než v dějepise - podle mého názoru naprosto v pořádku), základů společenských věd (především pokud jde o politologii, ekonomii a sociologii) a v českém jazyce 1
 1,6%
ět, nutné zlo, řadí jej na roveň výchov a požadují klasifikaci 1-3. Mezi laickou veřejností (rodiči) panuje všeobecně názor, že dějepis je zbytečným předmětem. Z mnohaleté zkušenosti s výukou dějepisu na střední škole si dovoluji tvrdit, že i na tomto stu 1
 1,6%
školení a kurzů, když na to nejsou vůbec žádné peníze? osobní hodnocení máme na nule, suplujeme zdarma, není ani na proplácení cesťáků, takže exkurzi do Lidic a Prahy jsem si toto pololetí vyprosila aspoň pro jednu třídu, motivace žáků k poznávání modern 1
 1,6%
ž se žáci vidí 1x týdně, nemá to cenu. 1
 1,6%
žasně neschopné' 1
 1,6%

Oppsummert statistikk

Gyldige tilfeller 62
Denne variabelen er alfanumerisk

Last ned

Metadata Index

Dette er metadata-indeksen for en Nesstar Server.

Nesstar er et verktøy for analyse, visualisering og nedlasting av datasett.
Bruk knappen "Utforsk datasett" for å åpne datasettet.