Dataset: Biopotraviny 2011

Abstract

Výzkum si kladl za cíl prozkoumat, jakým způsobem je uskutečňována uvědomělá spotřeba potravin (s ohledem na motivy spotřebitelů), zjistit, které okolnosti ji ovlivňují a odpovědět, jaké jsou aktuální společenské důsledky tohoto jevu pro naplnění udržitelné produkce potravin. Klíčovým konceptem stojícím za výzkumem je Ajzenova teorie plánovaného chování, která analyzuje chování aktérů s ohledem na jejich záměry.

Variable Groups

Full Title

Biopotraviny 2011

Identification Number

CSDA00227

Authoring Entity

Name Affiliation
Česká zemědělská univerzita v Praze ČZU
doc. Ing. Mgr. Lukáš Zagata, Ph.D.

Producer

Name Affiliation Abbreviation Role
Česká zemědělská univerzita v Praze ČZU ČZU příprava výzkumu
SC&C sběr dat
Bc. Michaela Kudrnáčová Sociologický ústav Akademie věd ČR, v.v.i. ČSDA archivace, vytvoření elektronického codebooku

Date of Production

2011-04

Funding Agency/Sponsor

Name Abbreviation Role Grant
Grantová agentura ČR GAČR finanční podpora výzkumu GPP404/10/P411
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy MŠMT archivace dat LM2015060

Data Distributor

Name Affiliation Abbreviation
Český sociálněvědní datový archiv Sociologický ústav Akademie věd ČR, v.v.i. ČSDA

Date of Distribution

2017-09-22

Version

První verze dat a metadat

Date: 2017-09-22

Type: Verze 1.

Bibliographic Citation

Česká zemědělská univerzita v Praze ČZU. Biopotraviny 2011 [datový soubor] [online]. Ver. 1.0. Praha: Český sociálněvědní datový archiv, 2017 [citováno DNE]. DOI 10.14473/CSDA00227

List of Keywords

Topic Classification

Strava a výživa

Date of Collection

Start End Cycle
2011-04-11 2011-05-03

Country

Česká republika  (CZ)

Geographic Coverage

území ČR

Geographic Unit

Kraj

Unit of Analysis

jedinec

Universe

Občané České republiky, starší 18 let, kteří mají vlastní domácnost, kteří nakupují biopotraviny relativně často (alespoň jedenkrát za měsíc) a současně se při těchto nákupech orientují podle znalosti značek biopotravin. Podrobné informace o těchto charakteristikách viz dotazovací nástroj k výzkumu.

Kind of Data

survey data

Time Method

Jednorázové šetření

Data Collector

SC&C

Sampling Procedure

Kvótní výběr podle pohlaví, věku, vzdělání respondenta a podle velikosti obce v rámci krajů. U těch respondentů, kteří vyhověli kvótám proběhl  screening, který umožnil pokračování v dotazování pouze těm, kteří mají vlastní domácnost, kteří nakupují biopotraviny relativně často (alespoň jedenkrát za měsíc) a současně se při těchto nákupech orientují podle znalosti značek biopotravin.
Podle zprávy SC&C byla úspěšnost nalezení vhodného respondenta, tj. šance, že respondent souhlasící s dotazováním projde screeningem,  cca. 29 %. Tato pravděpodobnost však nebyla po celou dobu sběru dat konstantní. Významnou měrou klesala s postupným naplňováním kvót.
Problémy s dodržením kvót byly u kategorií: muži, starší věková kategorie, lidé s nižším vzděláním než s maturitou.

Mode of Data Collection

Šlo o vyplňování dotazníku během face to face rozhovoru tazatele s respondentem. Dotazování ve většině případů probíhalo ve specializovaných obchodech s biopotravinami, nákupních střediscích, farmářských trzích.

Type of Research Instrument

Standardizovaný dotazník

Weighting

Soubor není vážen.

Response Rate

Vzhledem k tomu, že šlo o kvótní výzkum, není možné vypočítat response rate v pravém slova smyslu.

Availability Status

Dostupné ke stažení pro registrované uživatele Českého sociálněvědního datového archivu.

Restrictions

Určeno pouze pro nekomerční použití.

Related Materials

Dotazník

Technická informace

Download

Metadata Index

This is the Metadata Index for a Nesstar Server.
Nesstar is a tool used for analysing, visualising and downloading datasets.

Click the "Explore Dataset" button to open the dataset.