Dataset: Stav výuky soudobých dějin

Variable f11: Pokud je něco, k čemu jste doposud neměl/a možnost se v dotazníku vyjádřit, můžete to učinit nyní a využít tohoto prostoru.

Literal Question

Pokud je něco, k čemu jste doposud neměl/a možnost se v dotazníku vyjádřit a cokoli vám leží na srdci, můžete to učinit nyní a využít tohoto prostoru. Za Vaše vyjádření vám předem děkujeme.

Values Categories N
(máme blízko Hrabyni), tvrzí ap. 1
 5.0%
Přínos v tomto konání vidím především v tom, že se učitel osobně setká s lidmi a osobně si 'osahá' minulost daných států na vlastní kůži. Takhle je to bohužel často výuka o něčem, co jsem na vlastní oči nikdy neviděl a s tamějšími lidmi o tom nemluvil... 1
 5.0%
a literatuře (kde je české a světové literatuře po roce 1945 věnován celý 4. ročník - přičemž mnohá díla bez historického kontextu, který bv tu chvíli vysvětluje češtinář, prostě nejsou pochopitelná (Kunderův Žert; Havlova dramata, knihy Kurta Vonneguta č 1
 5.0%
en' cca 60 hodin/celé studium (pouze v 1. ročníku), věnuji výuce moderních dějin cca 20 hodin. Považuji však za nutné věnovat se všem etapám historie - jednak ovlivňují i soudobé dějiny, jednak si myslím, že by měl dějepis sloužit i jako podpora pro pocho 1
 5.0%
esouběhu vývoje různých sfér lidské společnosti můžeme tvrdit, že politicky se postmoderna prosadila až s pádem komunistické totality (1989/1991), ale kybernetická revoluce v technice či teorie nesouměřitelných paradigmat a diskurzů vznikly mnohem dříve. 1
 5.0%
eň příznivec hesla , že dobrý a především vzdělaný učitel může udělat perfektní hodinu i s křídou v ruce a v dětech zažhne zájem o minulost ,a někdo je zahltí materiály a nic.....Hlavním problémem je obecný pohled na vzdělání. Dnes je to honba za % vysoko 1
 5.0%
jsem stejně nikdy nedošla 1
 5.0%
kamžitě jsme se ve všech třídách věnovali jeho životu, dílu, odkazu, pohřbu... Máme žáky postižené, jsme speciální škola, ale děti jsou velice zvídavé. Je často velmi dojemné, jak se o věci zajímají, nosí mi z domova dobové fotografie, noviny, dokumenty.. 1
 5.0%
národních škol, kde mají vždy jedno historické téma na jedno čtvrtletí a proberou ho ze všech možných úhlů. To bohužel naše kurikurální reforma neumožňuje. 1
 5.0%
nční potenciál českých kantorů, odvádějí jejich pozornost od smysluplné práce, plýtvají jejich čas a snaží se tak urputně obhájit svou úřední existenci a 'nepostradatelnost'. Bylo by zajímavé procentuálně vyjádřit, kolik času za rok strávím podobnými dota 1
 5.0%
ožitostech poválečného období. 1
 5.0%
pni je situace stejná. Za naprosto přínosné považuji programy na ČT 2. 1
 5.0%
s. 1
 5.0%
snažit se problematiku pochopit není záležitostí omezenou pouze na studium moderních dějin, ale je jevem obecným a týká se výuky jako celku. Přesto se v každé třídě najdou jedinci, kteří mají zájem studovat a dozvědět se něco nového a projeví cit i lidsk 1
 5.0%
tazníku zjevně málo znají školní realitu. Jako vyučující na gymnáziu nemohu (a ani  ,     nechci!!!) omezovat starší partie (antiku, středověk). Důvody jsou snad jasné. Úsporná  ,     politika našich vlád v minulých letech jenom zhoršila finanční situaci 1
 5.0%
u. 1
 5.0%
učebních materiálů, ze které si vyberou dle svého uvážení, přičemž u takového výběru jistě nebudou trávit časově 'mládí'. 1
 5.0%
í historie začíná a bohužel končí u rodin, když dítě neví a nikdo jim nevypravuje, co dělali prarodiče v roce 1989,1968 natož 1945, mají pocit, že dějiny se jich osobně vůbec netýkají. Tím si prosím zas tak úplně nestěžuji, jen konstatuji společenskou sit 1
 5.0%
í ještě nějakou dobu počkat.Jak jistě víte,historická věda potřebuje určitý časový odstup a ten ještě neproběhl.Dnes se naopak objevují na veřejnosti názory,že také kapitalismus selhal a že je potřeba hledat třetí cestu ku šťastné lidské společnosti.Mnozí 1
 5.0%
ějepisu na SOŠ je rozšířit výuku i do minimálně druhého ročníku (u učňů na SOU zavést znovu dějepis). V prvním ročníku probrat dějiny až do konce 18. století a ve druhém ročníku akcentovat pouze dějiny 19. a 20. století. Samozřejmě střední odborné školy m 1
 5.0%

Summary Statistics

Valid cases 20
This variable is alphanumeric

Download

Metadata Index

This is the Metadata Index for a Nesstar Server.
Nesstar is a tool used for analysing, visualising and downloading datasets.

Click the "Explore Dataset" button to open the dataset.