Jeu de données: Stav výuky soudobých dějin

Variable f11: Pokud je něco, k čemu jste doposud neměl/a možnost se v dotazníku vyjádřit, můžete to učinit nyní a využít tohoto prostoru.

Question littérale

Pokud je něco, k čemu jste doposud neměl/a možnost se v dotazníku vyjádřit a cokoli vám leží na srdci, můžete to učinit nyní a využít tohoto prostoru. Za Vaše vyjádření vám předem děkujeme.

Valeurs Catégories N
(máme blízko Hrabyni), tvrzí ap. 1
 5,0%
Přínos v tomto konání vidím především v tom, že se učitel osobně setká s lidmi a osobně si 'osahá' minulost daných států na vlastní kůži. Takhle je to bohužel často výuka o něčem, co jsem na vlastní oči nikdy neviděl a s tamějšími lidmi o tom nemluvil... 1
 5,0%
a literatuře (kde je české a světové literatuře po roce 1945 věnován celý 4. ročník - přičemž mnohá díla bez historického kontextu, který bv tu chvíli vysvětluje češtinář, prostě nejsou pochopitelná (Kunderův Žert; Havlova dramata, knihy Kurta Vonneguta č 1
 5,0%
en' cca 60 hodin/celé studium (pouze v 1. ročníku), věnuji výuce moderních dějin cca 20 hodin. Považuji však za nutné věnovat se všem etapám historie - jednak ovlivňují i soudobé dějiny, jednak si myslím, že by měl dějepis sloužit i jako podpora pro pocho 1
 5,0%
esouběhu vývoje různých sfér lidské společnosti můžeme tvrdit, že politicky se postmoderna prosadila až s pádem komunistické totality (1989/1991), ale kybernetická revoluce v technice či teorie nesouměřitelných paradigmat a diskurzů vznikly mnohem dříve. 1
 5,0%
eň příznivec hesla , že dobrý a především vzdělaný učitel může udělat perfektní hodinu i s křídou v ruce a v dětech zažhne zájem o minulost ,a někdo je zahltí materiály a nic.....Hlavním problémem je obecný pohled na vzdělání. Dnes je to honba za % vysoko 1
 5,0%
jsem stejně nikdy nedošla 1
 5,0%
kamžitě jsme se ve všech třídách věnovali jeho životu, dílu, odkazu, pohřbu... Máme žáky postižené, jsme speciální škola, ale děti jsou velice zvídavé. Je často velmi dojemné, jak se o věci zajímají, nosí mi z domova dobové fotografie, noviny, dokumenty.. 1
 5,0%
národních škol, kde mají vždy jedno historické téma na jedno čtvrtletí a proberou ho ze všech možných úhlů. To bohužel naše kurikurální reforma neumožňuje. 1
 5,0%
nční potenciál českých kantorů, odvádějí jejich pozornost od smysluplné práce, plýtvají jejich čas a snaží se tak urputně obhájit svou úřední existenci a 'nepostradatelnost'. Bylo by zajímavé procentuálně vyjádřit, kolik času za rok strávím podobnými dota 1
 5,0%
ožitostech poválečného období. 1
 5,0%
pni je situace stejná. Za naprosto přínosné považuji programy na ČT 2. 1
 5,0%
s. 1
 5,0%
snažit se problematiku pochopit není záležitostí omezenou pouze na studium moderních dějin, ale je jevem obecným a týká se výuky jako celku. Přesto se v každé třídě najdou jedinci, kteří mají zájem studovat a dozvědět se něco nového a projeví cit i lidsk 1
 5,0%
tazníku zjevně málo znají školní realitu. Jako vyučující na gymnáziu nemohu (a ani  ,     nechci!!!) omezovat starší partie (antiku, středověk). Důvody jsou snad jasné. Úsporná  ,     politika našich vlád v minulých letech jenom zhoršila finanční situaci 1
 5,0%
u. 1
 5,0%
učebních materiálů, ze které si vyberou dle svého uvážení, přičemž u takového výběru jistě nebudou trávit časově 'mládí'. 1
 5,0%
í historie začíná a bohužel končí u rodin, když dítě neví a nikdo jim nevypravuje, co dělali prarodiče v roce 1989,1968 natož 1945, mají pocit, že dějiny se jich osobně vůbec netýkají. Tím si prosím zas tak úplně nestěžuji, jen konstatuji společenskou sit 1
 5,0%
í ještě nějakou dobu počkat.Jak jistě víte,historická věda potřebuje určitý časový odstup a ten ještě neproběhl.Dnes se naopak objevují na veřejnosti názory,že také kapitalismus selhal a že je potřeba hledat třetí cestu ku šťastné lidské společnosti.Mnozí 1
 5,0%
ějepisu na SOŠ je rozšířit výuku i do minimálně druhého ročníku (u učňů na SOU zavést znovu dějepis). V prvním ročníku probrat dějiny až do konce 18. století a ve druhém ročníku akcentovat pouze dějiny 19. a 20. století. Samozřejmě střední odborné školy m 1
 5,0%

Statistiques sommaires

Cas valides 20
Cette variable est alphanumérique

Télécharger

Index des Métadonnées

Ceci est l'Index des Métadonnées d'un serverur Nesstar.
Nesstar est un outil d'analyse, visualisation et téléchargement de jeux de données.

Cliquez sur "Explorer" pour ouvrir le jeu de données.