V roce 2003 tedy zahájilo oddělení Sociologie vzdělání a stratifikace Sociologického ústavu AV ČR ve spolupráci s dalšími institucemi v České republice současně s výzkumem PISA, zaměřeným na mezinárodní srovnání znalostí patnáctiletých žáků v oblasti matematické, přírodovědné a čtenářské gramotnosti, také projekt PISA-L (PISA-Longitudinal). Výzkum PISA-L je koncipován jako longitudinální a skupinu respondentů tvořili v roce 2003 nejen patnáctiletí žáci ze základních a středních škol, ale také jejich rodiče. Dotazník pro rodiče byl zaměřen na ekonomické, sociální a kulturní stránky sociálního původu žáka (profese, příjmy, životní úroveň, kulturní aktivity, sociální kontakty, atd.), na mobilitní dráhu rodičů, na jejich hodnotové orientace a jejich představy o budoucnosti dítěte. Dotazník žáka zrcadlovým způsobem zjišťoval hodnotové orientace a životní plány tak, aby bylo možné zjistit míru mezigeneračního transferu hodnot a vzorců životního úspěchu. Data získaná v rámci PISA-L je možno podrobit komparaci s vybranými zeměmi, které realizují podobný projekt (např. Dánsko, Kanada).
Pisa-L 2003-2006
longitudinální výzkum
CSDA00092
Nom | Affiliation |
---|---|
Sociologický ústav AV ČR v.v.i. | |
Petr Matějů hlavní výzkumník | Sociologický ústav AV ČR v.v.i. |
Nom | Affiliation | Abréviation: | Rôle |
---|---|---|---|
Sociologický ústav AV ČR v.v.i. | SOU AV ČR | vytvoření datového souboru | |
Martin Vávra | ČSDA, Sociologický ústav Akademie věd ČR, v.v.i. | ČSDA | archivace, vytvoření elektronického codebooku |
2006
Nom | Abréviation: | Rôle | Soumission |
---|---|---|---|
MŠMT | archivace dat | LM2010006 |
Nom | Affiliation | Abréviation: |
---|---|---|
Český sociálně-vědní datový archiv | Sociologický ústav Akademie věd ČR, v.v.i. | ČSDA |
Nom | Affiliation | Adresse courriel | Identification de ressource universelle |
---|---|---|---|
Nom | Affiliation | Abréviation: |
---|---|---|
SOU AV ČR |
2012-10
2012-12
PISA
Série výzkumů organiovaná OECD zaměřená na mezinárodní srovnání znalostí patnáctiletých žáků v oblasti matematické, přírodovědné a čtenářské gramotnosti. Výzkum PISA-L (PISA Longitudinal) je realizován je v některých zemích OECD (např. Dánsko, Kanada). kladem je výzkum PISA doplněný o longitunální komponentu zachycující další vzdělanostní kariéru respondentů.
Date: 2013
Type: Verze 1.
Sociologický ústav (Akademie věd ČR). Pisa-L 2003-2006 [datový soubor] [online]. Ver. 1.0. Praha: Český sociálněvědní datový archiv, 2013 [citováno DNE]. DOI 10.14473/CSDA00092
Localisation: FHS
Début | Fin | Cycle |
---|---|---|
2003 | 2006 |
Début | Fin | Cycle |
---|---|---|
2003-05 | 2003-05 | 1. |
2006 | 2006 | 2. |
jedinec
SAQ - dotazník vyplňovaný respondentem
Standardizovaný dotazník
Soubor je možné přážit pomocí odpovídající proměnné
Návratnost rodičovského dotazníku v prvním kole v roce 2003 byla 72% (tj. ze všech studentů, kteří vyplnili studentský dotazník se podařilo u 72% získat i vyplněný dotazník od jeho/jejího rodiče). Další údaje o návratnosti nejsou známy.
Dostupné ke stažení pro registrované uživatele Českého sociálněvědního datového archivu.
Určeno pouze pro nekomerční použití.
Ceci est l'Index des Métadonnées d'un serverur Nesstar.
Nesstar est un outil d'analyse, visualisation et téléchargement de jeux de données.
Cliquez sur "Explorer" pour ouvrir le jeu de données.