V roce 2003 tedy zahájilo oddělení Sociologie vzdělání a stratifikace Sociologického ústavu AV ČR ve spolupráci s dalšími institucemi v České republice současně s výzkumem PISA, zaměřeným na mezinárodní srovnání znalostí patnáctiletých žáků v oblasti matematické, přírodovědné a čtenářské gramotnosti, také projekt PISA-L (PISA-Longitudinal). Výzkum PISA-L je koncipován jako longitudinální a skupinu respondentů tvořili v roce 2003 nejen patnáctiletí žáci ze základních a středních škol, ale také jejich rodiče. Dotazník pro rodiče byl zaměřen na ekonomické, sociální a kulturní stránky sociálního původu žáka (profese, příjmy, životní úroveň, kulturní aktivity, sociální kontakty, atd.), na mobilitní dráhu rodičů, na jejich hodnotové orientace a jejich představy o budoucnosti dítěte. Dotazník žáka zrcadlovým způsobem zjišťoval hodnotové orientace a životní plány tak, aby bylo možné zjistit míru mezigeneračního transferu hodnot a vzorců životního úspěchu. Data získaná v rámci PISA-L je možno podrobit komparaci s vybranými zeměmi, které realizují podobný projekt (např. Dánsko, Kanada).
Pisa-L 2003-2006
longitudinální výzkum
CSDA00092
Navn | Tilknytning |
---|---|
Sociologický ústav AV ČR v.v.i. | |
Petr Matějů hlavní výzkumník | Sociologický ústav AV ČR v.v.i. |
Navn | Tilknytning | Forkortelse | Rolle |
---|---|---|---|
Sociologický ústav AV ČR v.v.i. | SOU AV ČR | vytvoření datového souboru | |
Martin Vávra | ČSDA, Sociologický ústav Akademie věd ČR, v.v.i. | ČSDA | archivace, vytvoření elektronického codebooku |
2006
Navn | Forkortelse | Rolle | Bevilgning |
---|---|---|---|
MŠMT | archivace dat | LM2010006 |
Navn | Tilknytning | Forkortelse |
---|---|---|
Český sociálně-vědní datový archiv | Sociologický ústav Akademie věd ČR, v.v.i. | ČSDA |
Navn | Tilknytning | E-postaddresse | Universal Resource Identifier |
---|---|---|---|
Navn | Tilknytning | Forkortelse |
---|---|---|
SOU AV ČR |
2012-10
2012-12
PISA
Série výzkumů organiovaná OECD zaměřená na mezinárodní srovnání znalostí patnáctiletých žáků v oblasti matematické, přírodovědné a čtenářské gramotnosti. Výzkum PISA-L (PISA Longitudinal) je realizován je v některých zemích OECD (např. Dánsko, Kanada). kladem je výzkum PISA doplněný o longitunální komponentu zachycující další vzdělanostní kariéru respondentů.
Dato: 2013
Type: Verze 1.
Sociologický ústav (Akademie věd ČR). Pisa-L 2003-2006 [datový soubor] [online]. Ver. 1.0. Praha: Český sociálněvědní datový archiv, 2013 [citováno DNE]. DOI 10.14473/CSDA00092
Sted: FHS
Start | Slutt | Syklus |
---|---|---|
2003 | 2006 |
Start | Slutt | Syklus |
---|---|---|
2003-05 | 2003-05 | 1. |
2006 | 2006 | 2. |
jedinec
SAQ - dotazník vyplňovaný respondentem
Standardizovaný dotazník
Soubor je možné přážit pomocí odpovídající proměnné
Návratnost rodičovského dotazníku v prvním kole v roce 2003 byla 72% (tj. ze všech studentů, kteří vyplnili studentský dotazník se podařilo u 72% získat i vyplněný dotazník od jeho/jejího rodiče). Další údaje o návratnosti nejsou známy.
Dostupné ke stažení pro registrované uživatele Českého sociálněvědního datového archivu.
Určeno pouze pro nekomerční použití.
Dette er metadata-indeksen for en Nesstar Server.
Nesstar er et verktøy for analyse, visualisering og nedlasting av datasett.
Bruk knappen "Utforsk datasett" for å åpne datasettet.